Indien er geen omniumverzekering op het voertuig werd afgesluiten (is geen verplichting), dan zal u er financieel voor moeten opdraaien vrees ik. Zelfs bij een omniumverzekering zou de franchise nog zeer hoog geweest kunnen zijn, want is dan pak goedkoper voor de verzekeringnemer. U zou wel kunnen bekijken of uw familiale tussenkomst biedt. Sowieso ligt de aansprakelijkheid 100% bij u; potje breken = potje betalen, al dan niet via een verzekering.Er was geen overeenkomst getekend bij aanvang van de testrit.
Bij een ongeval zonder betrokken tegenpartij hebt u 3 mogelijke oorzaken:oorzaak niet bekend
Dat is exact wat ik me ook afvraag. Er is geen schade aan andere personen/objecten.Ik vraag me af waarom de verzekeraar iets op jou probeert te verhalen. Is er schade aan nog een derde (4de) partij? Ik lees ook gerechtskosten?
De brief/factuur die ik ontvangen heb vermeld dat deze advocaat mij schrijft namens de handelaar en zijn verzekeraar Euromex..Is het enkel de verzekeraar die zich tot u richt of de garagist zelf?
Dat is een rechtsbijstands-verzekeraarDe brief/factuur die ik ontvangen heb vermeld dat deze advocaat mij schrijft namens de handelaar en zijn verzekeraar Euromex..
Enkel de burgerlijke aansprakelijkheid dient verzekerd te zijn - ingeval de motor nog schade aan anderen (dus niet de handelaar of U) toegebracht hadVolgens mij is dit niet correct aangezien de motor voor testritten verzekerd moet zijn en deze de groene plaat had.
Foutje ... dit is potje breken, potje betalenIk ging ervan uit dat de verzekering dan ook deze kosten dekt.
Gerechtskosten ?Toch krijg ik een factuur voorgeschoteld van €2.295,40 + interest + gerechtskosten.
Dat is niet het probleem van de schadelijder ...Ik kan dit niet betalen aangezien ik niet mag/kan werken sinds mijn ongeval.