onderhoudskosten bij huur

vraagsteller 2
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

onderhoudskosten bij huur

#1 , 14 feb 2025 17:37

Hallo,
Bij onze afrekening als huurders krijgen we volgende rekening voorgeschoteld :
- onderhoudscontract brandbeveiliging blok
- schilderen van muur in gemeenschappelijke gang
- verwijderen tapijt in gemeenschappelijke gang
- vervangen cilinder gemeenschappelijke deur
- 1 sleutel voor stock
- nazicht slot stookplaats
- aanpassen deksel van 2 afvalcontainers
- bestrijding ongedierte door Rentokil : buurvrouw werd gebeten door bedwantsen,
die ze zo ook meegebracht van haar werk

Mijn vragen:
1. Rentokil: is dit een kost alleen voor deze buurvrouw of voor elke bewoner?
2. Zijn de overige kosten voor huurder en/of verhuurder?
In ons contract is hier niets over gespecifieerd.

Alvast bedankt voor jullie raad en hopelijk verwijzingen in de wet ofzo
groetjes
Laatst gewijzigd door vraagsteller 2 op 14 feb 2025 17:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Thomas Morus

#2 , 14 feb 2025 17:48

Van wanneer dateert het huurcontract?
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

vraagsteller 2
Topic Starter

#3 , 14 feb 2025 19:33

Contract van 2009

Reclame

basejumper

#4 , 14 feb 2025 22:07

Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

vraagsteller 2
Topic Starter

#5 , 16 feb 2025 14:24

bedankt voor deze 2 reacties.

Is er verder nog iemand die een concreter antwoord kan geven, specifiek over aangegeven onderwerpen? Hopelijk met een antwoord op mijn 2 vragen.
Alvast bedankt

mava105

#6 , 16 feb 2025 15:59

Volgens mij zijn alle kosten voor de huurders volgens hun cotiteiten, met uitzondering het weghalen van het vast tapijt in de gang en het aanpassen van de vuilniscontainers Dus ook de kosten voor Rentokil zijn voor iedereen, vermits men niet weet van waar ze afkomstig zijn

vraagsteller 2
Topic Starter

#7 , 19 feb 2025 13:42

Volgens mij zijn alle kosten voor de huurders volgens hun cotiteiten, met uitzondering het weghalen van het vast tapijt in de gang en het aanpassen van de vuilniscontainers Dus ook de kosten voor Rentokil zijn voor iedereen, vermits men niet weet van waar ze afkomstig zijn
Zoals ik in mijn vraag ook schreef : "...buurvrouw werd gebeten door bedwantsen,
die ze zo ook meegebracht van haar werk"

Ook al is zij gekend, (hopelijk begrijpt u dat ik hier haar naam niet noem) dan is dit toch een kost voor haar niet voor alle bewoners?
De vloer wel en de muren niet in dezelfde gemeenschappelijk gang?

vervangen cilinder gemeenschappelijke deur
Een cilinder die versleten is, eender welke zaak die versleten is trouwens (=vernieuwing), is toch steeds voor de eigenaar niet voor de huurder? (cilinder was meer dan 50 jaar oud) Waarom anders nog huren?

KJ86

#8 , 20 feb 2025 18:55

Een cilinder die versleten is, eender welke zaak die versleten is trouwens (=vernieuwing), is toch steeds voor de eigenaar niet voor de huurder? (cilinder was meer dan 50 jaar oud) Waarom anders nog huren?
Tenzij dat de huurders ze kapot hebben gemaakt door bijvoorbeeld gekopieerde sleutels te gebruiken en te verzaken aan smering van het slot.

Hetzelfde verhaal voor de muren te schilderen, kans is groot dat de huurder putten en kappen in de muur hebben gemaakt.

Als de huurders het tapijt beschadigd hebben is dit ook te verhalen.

De bed wantsen bestrijden is inderdaad voor de veroorzaker maar dan moet jij in een mail de veroorzaker aanduiden. De verhuurder kan dit dan als bewijs gebruiken om de kosten te verhalen.
Als de buurvrouw dan blijft ontkennen, zullen de kosten weer verdeeld worden.

Meldingen kunnen uiteraard ook voor het verkeerd gebruik van het slot, de beschadigingen aan de muren en of het tapijt.

mava105

#9 , 20 feb 2025 19:59

TS sprak hier enkel in zijn vraag over het vervangen van een cylinder .Wil hij een degelijk en juiste respons op zijn vraag moet hij ze juiste
en volledig stellen. Ongediertebestijding is gewoonlijk te verdelen onder iedereen, omdat men niet juist weet waar die lieve beestjes juist zitten. Ze verplaatsen zich soms snel,

vraagsteller 2
Topic Starter

#10 , 24 feb 2025 14:01

muren en tapijt verwijderen en vernieuwen is omdat de eigenaars een renovatie wilden omdat de verf en tapijt dateren van 30 jaar geleden. Denk niet dat dit voor huurders is, waarom huur je anders nog?

Het slot dateert van 1969. Krijgt jaarlijks onderhoud van slotenmaker. Soms vaker. Het gebouw telt 8 verdiepingen. Er zijn veel sleutels die dagelijks dit slot hebben gebruikt. Zou toch kunnen versleten zijn denk ik :? :?

Beestjes verplaatsen zich inderdaad, maar diegene die ze binnen gebracht heeft is ook gekend. Ze kon nl. niet verstoppen dat heel haar lichaam gebeten werd door deze bedwantsen. Iedereen hier weet dat zij de bron is.

Diegene die antwoorden, hebben jullie ervaring met eigendom en verhuur? Of is het gewoon jullie idee dat jullie neerschrijven. Ik zie geen enkele persoon, tot hier toe :wink: die juridisch actief is.

Terug naar “Huren”