Privégegevens

Rimson
Topic Starter

Privégegevens

#1 , 18 feb 2010 15:14

Dag iedereen,

We hebben een VZW die zonder onze toestemming onze privegegevens zoals Naam / Straat / Postcode / Gemeente wil publiceren.

Ik heb deze reeds een aangetekend schrijven + copy van mijn identiteitskaart gestuurd, met vermelding dat ik dit absoluut niet wil.
Toch heb ik een vermoeden dat deze VZW van mijn aangetekend schrijven zich niets gaat aantrekken.

Wat zijn mijn rechten hierin? Kan ik eventueel een rechtzaak tegen hun beginnen ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 18 feb 2010 19:17

En wat is uw verhouding met de vzw --- lid -- lees dan het reglement eens voor u verdere stappen doet.

Rimson
Topic Starter

#3 , 19 feb 2010 11:26

we zijn geen lid van die vzw

Reclame

bartvdv

#4 , 19 feb 2010 11:53

Waarom willen ze de gegevens persé publiceren? Wat doet de vzw?

Je kan via de website van de privacycommissie controleren of zij een databestand hebben aangegeven (rechtsboven openbaar register):

http://www.privacycommission.be/nl/

Je kan via de knop contact een telefoonnummer vinden voor eerstelijnshulp of mailen over de intenties van de vzw.

Vraag bevestiging aan de vzw - er moet toch een e-mail te vinden zijn - of ze jouw gegevens hebben gewist; en als ze weigeren, licht de privacycommissie in.

Rimson
Topic Starter

#5 , 19 feb 2010 14:29

Geen resultaten voor die openbare register

ze willen van een nestje honden die wij gefokt hebben onder een andere vereniging, stambomen voor die puppies uitbrengen waar ons adres en namen gaan onderkomen.

Dit nadat wij uitdrukkelijk hebben verklaard (ook met aangetekend schrijven) dat wij dit niet wensen.

De hondenwereld en de overkoepelende verenigingen zijn een hele nasty wereld.

Het is de bedoeling van ons dat ze die stambomen niet uitbrengen.
Aangezien ik nergens een wet kan terugvinden ivm kennelnamen die onrechtmatig gebruikt worden, of ik geen wet kan vinden om te voorkomen dat de naam van onze hond gebruikt wordt, ben ik dus deze weg ingeslagen met de privacy wet.
Volgens mij de enige manier dat ik die vereniging als particulier kan doen stoppen.

Franciscus

#6 , 19 feb 2010 15:58

en wat is hun belang met die puppy's

Rimson
Topic Starter

#7 , 23 feb 2010 09:41

belang is 50+25 euro per puppie aan opbrengsten voor hun die ze registereren. Maar geld speelt hier geen rol voor ons, is principe dat deze vereniging die zaken niet ongestraft mag blijven doen.

Wij geven stambomen via een andere vereniging.

Franciscus

#8 , 23 feb 2010 18:36

In principe gaan zij dan elementen van voorwerpen die uw eigendom zijn op een website zetten zonder uw toestemming.
Die element zijn naam - geboortedatum - type - kleur enz ...
Zij halen er voordeel uit - vermoedelijk.

Wel gezien de voorwerpen van uw zijn beslist u en u alleen wat er mee kan gebeuren niemand anders.

Het (mis)bruiken van uw eigendom (kan) strafbaar zijn.
Waar halen zij die informatie vandaan.

Rimson
Topic Starter

#9 , 24 feb 2010 13:09

informatie halen ze van vroegere contacten, of onze website.
vroegere contacten nagekeken en nooit toestemming of clausule in documenten gezien ivm gebruik van onze privé gegevens.

Franciscus

#10 , 24 feb 2010 19:11

En als daar dan nog foto's en zo worden overgenomen nog inbreuken op auteurs en portretrecht.
PS schrijf in de teksten een niet opvalllende faut.
Als ze dan letterlijk overnemen dan is het wel duidelijk.

Rimson
Topic Starter

#11 , 26 feb 2010 15:11

Gaan mijn advocaat hun een aangetekend schrijven laten sturen...

thanx voor de hulp :)

artemis

#12 , 26 feb 2010 15:56

ze willen van een nestje honden die wij gefokt hebben onder een andere vereniging, stambomen voor die puppies uitbrengen waar ons adres en namen gaan onderkomen.

Dit nadat wij uitdrukkelijk hebben verklaard (ook met aangetekend schrijven) dat wij dit niet wensen.

De hondenwereld en de overkoepelende verenigingen zijn een hele nasty wereld.

Het is de bedoeling van ons dat ze die stambomen niet uitbrengen.
Wij geven stambomen via een andere vereniging.
Is de KM Sint-Hubertus niet de enige erkende vereniging die in België stambomen mag geven? Zijn de andere dan niet niet-erkend of nep?

Is het niet normaal dat iemand die een raspuppy met erkende stamboom wil kopen ook de naam en het adres van de fokker moet kennen?

Er is ontzettend veel linke business en fraude in het wereldje van rashonden...

Rimson
Topic Starter

#13 , 02 mar 2010 11:36

Artemis,

KM Sint-Hubertus is erkend door een andere vereniging (zijnde FCI)
zo zijn er in België wel een 6 andere verenigingen die stambomen uitgeven
allen zijn ze erkend door de fod gezondheid

Het erkend en niet erkend dat je hier aanhaalt is het feit dat bepaalde verenigingen elkaar niet erkennen of elkaars stambomen niet erkennen (concurrentie uitroeien bij wijze van spreken).

Een stamboom van KM Sint-Hubertus of van een andere vereniging is voor de wet even weinig waard (niets eigenlijk)

Maar je hebt wel gelijk, de fraude en maffia praktijken in die bussiness en al die verenigingen is ongelooflijk

artemis

#14 , 02 mar 2010 12:18

Hmmm bij mijn weten is de stamboom van St-Hubertus toch de enige internationaal erkende. De stamboom wordt dan normaal onmiddellijk na de geboorte aangevraagd en daar moet niets voor bijbetaald worden (want die hond heeft zijn stamboom, of de klant die nu wenst of niet).

Mij werd verteld door een inspecteur van de dierenbescherming dat je moet wegblijven van fokkers die apart laten bijbetalen voor een stamboom. Dit zal nooit een St-Hubertus stamboom zijn en de herkomst van de puppy is dan dubieus, kan van een broodfokker of zelfs van een Oost-Europese puppyfabriek komen.
50+25 euro per puppie aan opbrengsten voor hun die ze registereren
..... lijkt daar een afvloeisel van.

Zo heeft iemand met een puppywinkel (én een fokvergunning hoewel die zelf geen honden fokte) mij eens uitgelegd hoe hij zijn Oost-Europese import puppy's aan een stamboom kon helpen. Helemaal vals natuurlijk.

Moraal van het verhaal: koop nooit een rashond in een puppywinkel.

Rimson
Topic Starter

#15 , 17 mar 2010 13:09

fokkers zelf zijn nooit volledig onschuldig hoor,
een fokker zal zijn honden nooit hetzelfde kunnen geven als een gezin met hond, qua aandacht

De VZW is gezwicht en gaat ons de zaak laten afhandelen.

Terug naar “Privacy-bescherming”