3sterren in plaats van 4 sterren hotel/app

wishmaster
Topic Starter
Berichten: 2

3sterren in plaats van 4 sterren hotel/app

#1 , 23 feb 2010 15:24

Beste,

Einde januari hebben wij een vakantie voor 8 personen geboekt bij www.sunweb.be . Er waren toen zogenaamde vroegboekkortingen waardoor we van extra kortingen konden genieten. Aangezien we in Kreta op vakantie wilden,en men ons heeft aangeraden om toch op zijn minst 4* te nemen, zochten we op zijn minst een 4* hotel/appartement. We vonden uiteindelijk een all inclusive formule en ik betaalde reeds het voorschot + het volledige bedrag. Nu enkele weken later krijg ik onderstaande mail. Kan dit zo maar en is dit geen bedrog? Welke stappen kan ik hier tegen ondernemen of heb ik geen been om op te staan?

Bedankt voor jullie advies.


Beste meneer,

U heeft een vakantie bij ons geboekt naar Kreta, Chersonissos, Appartementen Cretan View. Op het moment dat u uw vakantie reserveerde, stond op onze website vermeld dat Appartementen Cretan View een 4 sterrencomplex is. Echter, Cretan View is een 3 sterrencomplex. Wij hebben deze informatie aangepast op onze website.

De beschrijving van dit complex, en de afgebeelde foto's zijn wel correct en de door u betaalde prijs is op deze informatie gebaseerd. Wij gaan er dan ook van uit dat u hier een fijne vakantie zult doorbrengen.

Wij bieden onze welgemeende excuses aan en hopen u voldoende te hebben geïnformeerd.

Mocht u naar aanleiding van onze email toch willen omboeken naar een andere accommodatie, dan is dat mogelijk zonder wijzigingskosten. Houdt u er wel rekening mee dat eventuele meerkosten voor uw rekening zijn.


Nathalie De Bock

Travel Trex NV
Bisschoppenhoflaan 383, 2100 Deurne
t 070/35 01 42
f 03/259 09 19

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 23 feb 2010 15:58

Economische inspectie.

Wat wilt u? De reis annuleren?

wishmaster
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 23 feb 2010 16:43

Ik vroeg me af of ik bijvoorbeeld het recht heb om een 4* accomodatie te eisen?
Om een compensatie te eisen?

Of dergelijk, ...

Wat bedoelt u met economische inspectie? Kan ik bij hen te rade gaan?

Reclame

bartvdv
Berichten: 1911

#4 , 23 feb 2010 17:08

Bedrog? Eerder een vergissing. Waarom bel of mail je niet een keer naar de organisatie. Leg uit dat je specifiek op zoek was naar een 4-sterren accomodatie omwille van weet-ik-veel welke redenen. Misschien zoeken zij dan wel naar een alternatief of voorzien ze een upgrade/compensatie.

Sterren en foto's zeggen ook niet alles.

artemis
Berichten: 3306

#5 , 23 feb 2010 17:49

Heb je dat specifieke hotel gekozen enkel om de 4*?

Sterren zeggen inderdaad niet altijd alles. De faciliteiten bepalen het aantal sterren vaak meer dan het wezenlijke comfort. Een goede 3* kan bv betere bedden en ruimere kamers hebben dan een 4* met een paar meer aanwezige snufjes maar bv gehorige kamers en slechter onderhoud.
Zo is het ook met de prijs, die is ook niet altijd evenredig met het aantal sterren. Sommige 3* kunnen duurder zijn dan sommige 4*.

Nu boek ik zelf zelden een reis uit een brochure maar als ik het zou doen zou ik toch eerst wat reviews opzoeken alvorens een verblijfsvakantie te boeken:
http://www.google.be/search?hl=nl&sourc ... retan+view
Daar zie je al meteen dat Cretan View een 3* is.

Ik vind het voorstel
Mocht u naar aanleiding van onze email toch willen omboeken naar een andere accommodatie, dan is dat mogelijk zonder wijzigingskosten. Houdt u er wel rekening mee dat eventuele meerkosten voor uw rekening zijn.
...... heel redelijk. U mag nog steeds omboeken naar het gewenste hotel.

sid
Berichten: 8

#6 , 07 mar 2010 14:28

Wij hebben hetzelfde gehad met een skipas welke een maand voor vertrek plots voor de helft van het skigebied geldig was.
Wij hebben hiervoor ook geen compensatie gekregen. We hadden deze skipas zogezegd gratis gekregen. Nooit meer via sunweb op vakantie, zo hebben ze die compensatie al dubbel en dik "terugbetaald".
Laatst gewijzigd door sid op 09 mar 2010 13:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Franciscus
Berichten: 39475
Juridisch actief: Nee

#7 , 08 mar 2010 17:47

Opletten wat u zegt - u zegt dat een reisorganisatie waarvan de gegevens op dit forum staan oplichters zijn.
Gezien dit openbaar is kan u al art 443 SWB en volgende worden aangewreven.

sid
Berichten: 8

#8 , 09 mar 2010 13:39

Voila se voor alle zever te vermijden ...

Terug naar “Consumenten Koop”