Huurder verhaalt schade keukenblad op intrekkend vocht

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
MagnaCarta
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Huurder verhaalt schade keukenblad op intrekkend vocht

#1 , 27 nov 2024 10:57

Ik verhuur een woning via een sociaal verhuurkantoor. Er stond water in de kelder, na herbestrating van de klinkers aan de voorgevel zou dit opgelost moeten zijn.

Nu verhalen ze de vochtschade aan het keukenblad en kookvuur op dit opstijgend vocht, ook al ligt de kelder niet onder de keuken...
Het kookvuur is op sommige plaatsen verroest, de silicone van het keukenblad komt achteraan los, alsook aan de lavabo, waardoor het water er tussen in de kast kan lopen.
We moeten nog gaan nakijken of er ook iets met de kastjes zou zijn, want dit vind ik allemaal wat vreemd.

Is dit ten koste van mij (de verhuurder)? Kon men bijvoorbeeld niet eerder laten weten dat de silicone aan de lavabo was losgekomen? Het kookvuur is ook plots verroest? De keuken is 4,5 jaar oud.

Moest dit toch ten koste van mij zijn, komt de verzekering hierin tussen?

Foto's:
Afbeelding
https://imgur.com/a/XfjWQSS

Dank.

Freec

#2 , 27 nov 2024 11:10

Kookvuur lijkt me ouder dan 4j, maar ik kan mis zijn.

Silicone vervangen, indien nodig, is de taak van de huurder.... niet van de verhuurder.
In pricipe hoeven ze je daar niet van op de hoogte te stellen, maar gewoon te vervangen.

Maar het ontbreken van de silicone, verklaart niet het roest aan het kookvuur.

MagnaCarta
Topic Starter

#3 , 27 nov 2024 13:38

We hebben 4.5 jaar geleden zelf de keuken nieuw geplaatst.
Dit is toch geen normale slijtage. Hun claim dat dit het resultaat is van opstijgend vocht, vind ik daarom ook helemaal vreemd.

Reclame

Freec

#4 , 27 nov 2024 15:24

Op de foto linksonder zie je wel redelijk duidelijk dat dit geen opstijgend vocht is, maar idd water via de pombak dat erachter naar het aanrechtblad is gegaan.

Maar dat er na 4 jaar al de silicone weg is, is ook wel teken van ondermaats vakmanschap.

Kookvuur lijkt er ook maar gewoon ’opgelegd’, en kwalitatief niet hoogstaand. Geen afkitting, of rubber.... de patatjes moeten maar 1 keer overkoken en dan krijg je dit.

Maar idd, geen opstijgend vocht.

KJ86

#5 , 27 nov 2024 23:01

Maar dat er na 4 jaar al de silicone weg is, is ook wel teken van ondermaats vakmanschap.

Je moet eens kijken naar die kookplaat, die zijn er in geslaagd om die email-laag af te schuren op 4,5 jaar tijd. Er bestaat geen merk van siliconen die dat dergelijke mishandeling tolereert.

Franciscus

#6 , 27 nov 2024 23:09

Klopt wij hadden zo'n vuur in ons vakantiehuis na 20 jaar zag dat er nog zo niet uit.

Terug naar “Stel een vraag”