Uitnodiging verhoor: ongeval stoffelijke schade

Elh.y
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Uitnodiging verhoor: ongeval stoffelijke schade

#1 , 27 nov 2024 17:33

Hallo,

Ik heb vandaag een brief ontvangen: uitnodiging tot verhoor. Reden stoffelijke schade. (België)

Wat kan ik verwachten? Er is geen aanrijding geweest & geen schade aan mijn wagen en ook niet van de tegenpartij (ik heb gelukkig foto’s). Als er effectief schade was geweest, zou ik op dat moment in mijn recht zijn. Dan had hij achterin ingereden. Had ook een gesprek met de tegenpartij in september en we gingen het laten voor wat het is en nu heeft hij een klacht ingediend, maanden later.
Super nare situatie.

Wat kan ik verwachten?

Franciscus

#2 , 27 nov 2024 18:20

Staat er op het verhoor dat u recht hebt voorafgaandelijk een advocaat te raadplegen.
Een Salduz bis cat 3 verhoor?

Elh.y
Topic Starter

#3 , 27 nov 2024 19:25

Er staat op de achterkant van de pagina dat ik kan raadplegen voor een advocaat. Maar staat niet in welke categorie. Enkel staat er in: “u bent niet van uw vrijheid benomen.”

Reclame

Franciscus

#4 , 27 nov 2024 19:30

Dat van die cat moet er niet opstaan wel voor het feit waar u dient gehoord te worden en dat u een advocaat mag raadplegen of meebrengen naar verhoor.

Elh.y
Topic Starter

#5 , 27 nov 2024 19:38

Het enige wat erop staat is verhoor: ongeval stoffelijke schade & data’s om langs te komen. Voor de rest eigenlijk niks specifiek. Onderaan staan er wel wetsteksten. Dus weet niet goed wat ik moet verwachten & zeker omdat ik weet dat ik in mijn recht ben.

Franciscus

#6 , 27 nov 2024 22:35

Wat staat er in die wetteksten .... of dienen we daar naar te raden?

Terug naar “Verkeersongevallen”