volledig kunstgebit mislukt

Jan Solders
Topic Starter

volledig kunstgebit mislukt

#1 , 21 nov 2024 16:10

Zo pas nieuw kunstgebit laten maken.
Staat scheef ( vrienden zien het, tandarts niet) staat te veel naar voor ,kan er niet mee eten, doet pijn enz
Ga hiermee terug natuurlijk. Heb al afspraak.
Wat zijn mijn rechten indien alles wordt aangepast of niet wordt aangepast? Kan ik kosten moeten betalen? Is men verplicht alles te herdoen of hoe gaat dat?
Ik wens mij te wapenen door aan jullie die vragen te stellen.

NB Wij vinden dat tandarts niet goed meewerkt uit volgende zaken die tandarts zegt
-gebit staat fel te veel naar voor : tandarts zegt : Mensen hebben dat graag
-gebit staat scheef : iedereen ziet het, tandarts vindt het niet erg
- kan er niet mee eten : vroeg bij passen of “de bijt goed is” maar dat kunt ge niet weten als ge niets aan het eten bent.
Dus wat zijn mijn rechten qua herstellen en eventueel bijbetalen aub Elke tip is welkom, waarvoor dank

LeenW

#2 , 21 nov 2024 16:18

Hebt u rechtsbijstand?

The Oscars
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 nov 2024 19:15

Een prothese moet vrij zijn van gebreken. Dit is een resultaatsverbintenis. Als dit niet het geval is, dient de tandarts dit op eigen kosten te herstellen. Als de prothese volledig onbruikbaar is, kun je de betaling terugvorderen als je al hebt betaald.

Raadpleeg uw makelaar voor rechtsbijstand of neem contact op met de juridische dienst van uw ziekenfonds om uw belangen te laten behartigen, mocht de tandarts niet bereid zijn de prothese kosteloos aan te passen of te vervangen.
.

Reclame

Jan Solders
Topic Starter

#4 , 22 nov 2024 14:05

Tandarts had gezegd dat ik enkele weken moest proberen , het is zoals nieuwe schoen , die moeten ook ingelopen worden , zei hij.
Dus geprobeerd, maar pijn en reacties van mensen die zeggen dat de prothese scheef staat en te fel naar voor.
Zoals gezegd kan ik er ook niet mee eten ( klappert en zelfs stukje hesp in de mond kan ik niet kauwen.)

Draag momenteel mijn oude prothese ( anders kan ik niet eten) die ik al 25 jaar zonder problemen heb. Bedoeling was eens een nieuwe te laten maken en de oude als reserve te houden.
Deze prothese heb ik in de tijd rechtstreeks bij een tandlaboratorium laten maken . Dit labo bestaat niet meer en er mag zo niet meer gewerkt worden . Men moet bij een tandarts passeren. Maar die is eigenlijk gewoon een tussenpersoon, die maakt de prothese niet hé.

Antwoord aan jullie :

-Ik heb geen rechtsbijstandsverzekering.
-bedankt om te zeggen dat het een resultaatsverbintenis is
-prothese is volledig betaald. en ik heb reeds teruggetrokken van de ziekenkas ( naar het schijnt hebt ge recht om de 7 jaar op een gedeeltelijke terugbetaling)
-Waarom al betalen vraagt u , Ik kon niet anders . Er waren 5 afspraken en telkens vroegen ze een voorschot.
- Te weten : het betreft een tandartspraktijk met vele kantoren in Belgie, dus niet een eenzame tandarts die niet veel te doen heeft dus. Te weten : totaal voorschotten + gedeelte van het ziekenfonds = totale prijs

Hopelijk loop ik te snel van stapel en wordt alles kosteloos hersteld.(ben zelfs bereid een redelijke meerkost te betalen , als het maar goed in orde komt). Volgende week heb ik een afspraak gepland.

Maar wat als het fout afloopt ?( indicaties doen dit vermoeden dus). Moet ik dan naar de vrederechter stappen of hoe moet ik dat juridisch aanpakken?

Thomas_A
Juridisch actief: Nee

#5 , 22 nov 2024 18:58

- Te weten : het betreft een tandartspraktijk met vele kantoren in Belgie, dus niet een eenzame tandarts die niet veel te doen heeft dus.
Off topic, maar een eenzame tandarts heeft zeker ook niet te weinig te doen. Velen hebben een patiëntenstop, ook als ze helemaal alleen werken in een plattelandsdorp.

Terug naar “Medische Fouten”