#4 , 22 nov 2024 14:05
Tandarts had gezegd dat ik enkele weken moest proberen , het is zoals nieuwe schoen , die moeten ook ingelopen worden , zei hij.
Dus geprobeerd, maar pijn en reacties van mensen die zeggen dat de prothese scheef staat en te fel naar voor.
Zoals gezegd kan ik er ook niet mee eten ( klappert en zelfs stukje hesp in de mond kan ik niet kauwen.)
Draag momenteel mijn oude prothese ( anders kan ik niet eten) die ik al 25 jaar zonder problemen heb. Bedoeling was eens een nieuwe te laten maken en de oude als reserve te houden.
Deze prothese heb ik in de tijd rechtstreeks bij een tandlaboratorium laten maken . Dit labo bestaat niet meer en er mag zo niet meer gewerkt worden . Men moet bij een tandarts passeren. Maar die is eigenlijk gewoon een tussenpersoon, die maakt de prothese niet hé.
Antwoord aan jullie :
-Ik heb geen rechtsbijstandsverzekering.
-bedankt om te zeggen dat het een resultaatsverbintenis is
-prothese is volledig betaald. en ik heb reeds teruggetrokken van de ziekenkas ( naar het schijnt hebt ge recht om de 7 jaar op een gedeeltelijke terugbetaling)
-Waarom al betalen vraagt u , Ik kon niet anders . Er waren 5 afspraken en telkens vroegen ze een voorschot.
- Te weten : het betreft een tandartspraktijk met vele kantoren in Belgie, dus niet een eenzame tandarts die niet veel te doen heeft dus. Te weten : totaal voorschotten + gedeelte van het ziekenfonds = totale prijs
Hopelijk loop ik te snel van stapel en wordt alles kosteloos hersteld.(ben zelfs bereid een redelijke meerkost te betalen , als het maar goed in orde komt). Volgende week heb ik een afspraak gepland.
Maar wat als het fout afloopt ?( indicaties doen dit vermoeden dus). Moet ik dan naar de vrederechter stappen of hoe moet ik dat juridisch aanpakken?