Controle appartement

pieter91959
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Controle appartement

#1 , 23 okt 2024 15:18

Beste,
Ik verhuur een appartement.
Toch huurder brengt grote schade aan.
Is deze verplicht om mij toe te laten tot het appartement voor controle.
Ik heb dit niet in het huurcontract opgenomen.
Mag ik indien dit mag zo snel mogelijk controle doen of moet er een tijd tussen zitten.
Bedankt

mava105

#2 , 23 okt 2024 16:28

Laat SCHRIFTELIJK en AANGETEKEND aan de huurder weten dat je op dag xx zal langskomen rond xx uur, voor een controle van het appartement in het bijzijn van een tweede persoon (expert terzake) Laat hem weten dat je het hele appartement wil bezichtigen. Geef ook een alternatieve dag en uur voor als de eerste niet past. Indien brief niet wordt afgehaald, gesloten bijhouden

pieter91959
Topic Starter

#3 , 23 okt 2024 18:10

Hi mava,
Ga ik zekers doen, maar die tweede persoon, een expert ter zake , wie moet of kan dit zijn.

Reclame

mava105

#4 , 24 okt 2024 08:55

Mag iedereen zijn die iets van bouwen afweet: archtiekt of andere bouwkundige.

pieter91959
Topic Starter

#5 , 21 nov 2024 11:55

Heb dit gedaan, een aangetekent schrijven verzonden en huurder heeft deze afgehaald.
Ik had er een termijn in gezet voor af te spreken wanneer ik het appartement zou kunnen bezoeken voor controle op schade etc.
Toch huurder negeert het en zegt dat er niets van bezoekrecht in het contract staat en weigert me binnen te laten.
Dus ik denk dat ik beter naar het vrede gerecht zal moeten gaan.

Thomas_A

#6 , 21 nov 2024 11:59

Je zal dan inderdaad via het vredegerecht moeten gaan.

Hou er wel rekening mee dat schade typisch vastgesteld wordt bij het aflopen van het huurcontract. Dan wordt een uitgaande plaatsbeschrijving opgemaakt en vergeleken met de ingaande.

Het is dus niet omdat een bepaalde staat nu anders is, de huurder per definitie iets verkeerd doet.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”