Inwonende moeder weigert te vertrekken

miss_jalapeño
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Re: Inwonende moeder weigert te vetrekken

#16 , 17 nov 2024 23:04

@Thomas_A Bedankt voor je kritische blik en feedback! Zoals je merkt ben ik geen jurist en kan ik me voor nu even geen advocaat veroorloven om een reactie te schrijven, vorige brief kostte me ruim €500 en dat heb ik nu niet weer op de plank liggen helaas.

Ik ben er nog eens goed voor gaan zitten en heb het schrijven aangepast. Komt dit al beter in de buurt van een goede reactie?

Beste xxx

Ik verwijs naar het aangetekend schrijven van mijn voormalige raadsman d.d. 09 september 2024, waarin duidelijk werd aangegeven welke goederen door mevrouw teruggebracht dienen te worden. Dit betreft:

- Alle sleutels van de woning, garage, brievenbus, bijgebouwen of kamers
- Alle spullen die zij in bewaring heeft die aan mij en mijn kinderen toebehoren:
o Sierraden (kettingen, armbanden, ringen, oorbellen van mij en mijn kinderen)
o Eigendommen behorende aan mijn overleden vader
o Jeugdfoto’s die aan mij toebehoren

Tot op heden stel ik vast dat hieraan nog geen gevolg is gegeven. Bovendien zijn deze goederen zonder mijn uitdrukkelijke toestemming buiten de woning gebracht. Dit handelen vormt een inbreuk op artikel 491 e.v. van het Strafwetboek, waarin misbruik van vertrouwen wordt geregeld. Dit vormt een duidelijke schending van het wederzijds vertrouwen dat noodzakelijk om een constructieve oplossing te bereiken. Ik verzoek mevrouw dan ook met aandrang om deze goederen onverwijld terug te bezorgen, en dit uiterlijk tegen 08-12-2024, zijnde een redelijke termijn.

Ik verneem graag een schriftelijke bevestiging van de datum en het tijdstip waarop mevrouw de goederen zal terugbrengen. Bij uitblijven van een reactie behoud ik mij het recht voor om verdere juridische stappen te overwegen om mijn belangen te beschermen.

Wat betreft het verzoek tot contact met de kleinkinderen, wil ik benadrukken dat het welzijn en het belang van de kinderen absoluut centraal staan. De huidige situatie biedt hen stabiliteit en emotionele rust, wat essentieel is voor hun ontwikkeling.
Hoewel ik begrijp dat mevrouw het contact met haar kleinkinderen mist, dient dit verzoek zorgvuldig te worden overwogen. Mocht dit tot een gerechtelijke procedure leiden, verzoek ik dat alle mogelijke risico’s en gevolgen voor het welzijn van de kinderen grondig worden onderzocht, eventueel door middel van een psychologisch of sociaal onderzoek, zoals vaak gebruikelijk is in dergelijke procedures. Dit zal helpen om een objectieve beoordeling te maken van de impact van het voorgestelde contact op de kinderen.

Ik verzoek mevrouw daarom om voorlopig geduld en begrip te tonen, zodat dit complexe onderwerp met zorgvuldigheid en in overeenstemming met het belang van de kinderen kan worden benaderd.

miss_jalapeño
Topic Starter

#17 , 20 nov 2024 00:55

niemand feedback...? :( :?:

Franciscus

#18 , 20 nov 2024 13:21

Wat het gedeelte van de kinderen betreft ...laat dat er maar af want is niet uw vraag.
Hou het bij uw vraag.
Als ze effectief omgangsrecht wil ...laat ze maar procederen...
Een heeft niets met ander te maken.

Trouwens u hebt ook nog het verhaal van uw zus en daar ook vermoedelijk dezelfde 'chantage'?

Reclame

miss_jalapeño
Topic Starter

#19 , 21 nov 2024 09:34

Wat het gedeelte van de kinderen betreft ...laat dat er maar af want is niet uw vraag.
Hou het bij uw vraag.
Als ze effectief omgangsrecht wil ...laat ze maar procederen...
Een heeft niets met ander te maken.
Gedeelte over de goederen teruggeven is veel beter dan eerst.

Tenzij er expliciet een vraag naar contact met kinderen gesteld wordt in de eerste brief, zou ik dit het er inderdaad niet bijhalen. En al zeker niet de vage algemene zinnen die er nu staan.

Stel dat omgangsrecht wordt gevraagd, kan u stellen onder welke voorwaarden dat voor u kan. Bv. 1 keer per maand in het weekend, op openbare plaats zoals speeltuin, onder toezicht van een ouder, na voorstel van enkele data op voorhand.

Haal heel die “ik heb begrip dat … maar moet overwogen worden dat …” weg. Dat voegt niks toe en komt onzeker over.
Terecht, ik zal enkel reageren met het eerste deel van de concept brief hierboven. Ik zal het verzoek omtrent omgangsrecht voor nu even negeren.
Trouwens u hebt ook nog het verhaal van uw zus en daar ook vermoedelijk dezelfde 'chantage'?
Nou, om het nog mooier te maken heeft ze zelfs nog altijd (na ruim 10 jaar) sieraden van mijn zus in haar bezit. Mijn zus heeft haar in het begin hierom gevraagd maar daarna het er maar bij gelaten omdat ze bij mij kwam inwonen. En daarbij ook nog hoop had op herstel van de familiale band, al is die inmiddels vervlogen... Maar ook hier niet te bewijzen met foto's of ander bewijs helaas.

miss_jalapeño
Topic Starter

#20 , 16 dec 2024 16:50

Op basis van het ontvangen advies heb ik een paar weken terug een reactie geformuleerd aan haar advocaat. Hierop heb ik enkel het eerste deel (vaststelling dat geen opvolging aan verzoek van mijn advocaat is gekomen) in de reactie opgenomen en de rest gelaten. Nu heb ik tot nu toe (tevens deadline redelijke termijn voor mijn verzoek) geen enkele reactie mogen ontvangen van de advocaat of haar.

Ik zit nog even met enkele vragen:
- wat kan ik het beste ondernemen nu? Toch aangifte bij de politie gaan doen voor hetgeen ze heeft meegenomen uit de woning van mij en dan gang naar vrederechter?
- hoe lang moet ik haar spullen nog bewaren? Ik heb alles nog gelaten zoals het was, maar wil stilletjes die ruimte zelf gaan gebruiken.

mava105

#21 , 16 dec 2024 20:01

Geef haar, of haar raadsman, een datum tegen wanneer als verhuisd moet zijn. Een die datum is verstrek, kan je aangeven dat je huur voor de oplagruimte zal aanreken per week.

miss_jalapeño
Topic Starter

#22 , 18 dec 2024 10:28

Er is al via AS meegedeeld dat ze per 16-11 verhuisd diende te zijn. zij heeft in de loop van oktober domicilie gewijzigd terwijl ze nog spullen hier had staan. Vanwege wijziging domicilie heb ik haar geen toegang meer gegeven tot de woning en aangegeven dat zij enkel op afspraak kan langskomen in mijn aanwezigheid. En dat ze mijn spullen dan ook moet meenemen. Aangezien ze de spullen van mij die zij in bezit heeft weigert terug te geven tot NA zij alles heeft opgehaald, blijft het momenteel in een impasse.
Huur voor opslag aanrekenen is bekennen dat zij eigendommen hier heeft staan, lijkt me niet heel handig in deze situatie? Focus ligt voor mij op het terugkrijgen van mijn eigendommen, waar ook in het initiële AS naar gevraagd is en wat zij blijft weigeren.
Welke stappen neem ik nu het best om mijn spullen terug te krijgen? Aangifte en dan naar vrederechter?

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”