firma overgenomen - garantie weg ?

papske
Topic Starter

firma overgenomen - garantie weg ?

#1 , 19 nov 2024 10:37

4 jaar geleden heb ik nieuwe rollen laten plaatsen in mijn ganse woning. Die vertonen nu diverse mankementen, en 1 rol is vanmorgen naar beneden gevallen.
De vertegenwoordiger woont niet zo ver van mij, dus ik sprak hem aan, die me doorverwees naar de 'naservice'. De 'naservice' meldde me gewoon : "ja, maar die vorige firma is ermee gestopt, en wij hebben die overgenomen", ( ze hebben inderdaad een nieuwe naam : Panoraam ) "maar wij hebben die rollen niet geplaatst. We willen wel een offerte maken, maar garantie geven wij niet, want dat was die vorige firma... "
Kan dat zomaar ? We hebben 10 jaar garantie op die rollen, ineens heet die firma anders, maar wel nog dezelfde vertegenwoordiger, maar alle verantwoordelijkheid wordt afgeschud ? Wat zijn onze rechten in deze ?

basejumper

#2 , 19 nov 2024 20:54

Vraag is of die nieuwe firma juridisch de vorige heeft overgenomen, dan wel of die vorige gestopt is (of in daling gegaan).
Indien dat effectief een andere firma is heeft die geen uitstaans met de vorige. Het feit dat een loontrekkende vertegenwoordiger bij een andere firma in dezelfde sector werkt is nietvabnormaal en genereert geen rechten.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

jef007

#3 , 19 nov 2024 21:30

heeft de nieuwe zaak een andere of dezelfde BTW nummer dan de oude zaak?

Reclame

Terug naar “Aanneming”