Zoon 15 will stoppen met week-week

AnneT
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Zoon 15 will stoppen met week-week

#1 , 17 nov 2024 14:51

Ik ben 5 jaar gescheiden, co-ouderschap met week-week regeling.
Mijn zoon, die nu 15,5 jaar oud is, klaagt steeds vaker dat hij heel ontevreden is over de situatie met zijn vader.
Nu heeft hij besloten te weigeren terug te gaan naar zijn vader en de week-week-regel te blijven volgen.

Ik ben er vrij zeker van dat mijn ex dit niet zo gemakkelijk zal accepteren.

Wat moet ik doen (en wat mag ik niet doen) om mijn zoon zo goed mogelijk te helpen?
Bedankt.

basejumper

#2 , 17 nov 2024 17:24

Beste

Kinderen kiezen hun ouders niet… En de afspraken in de scheidingsovereenkomst dienen nageleefd. Dus u moet zeker de intenties van uw zoon niet steunen. U kan een open babbel organiseren met vader en zoon en zien of daar een oplossing kan gevonden worden. Maar zeker nietbeenzijdig afspraken verbreken.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

AnneT
Topic Starter

#3 , 17 nov 2024 17:40

Bedankt; Ik ben niet van plan iets te verbreken. En ik steek mijn zoon zeker niet tegen zijn vader op.
Maar er is toch zeker een mogelijkheid om de week-week-regeling te wijzigen - op verzoek van de tienager zelf?
Of moet hij weglopen van zijn papa en zich door de politie laten terugbrengen enz?

Reclame

Thomas_A

#4 , 17 nov 2024 18:24

Je kan de zaak opnieuw voor de familierechtbank brengen en een nieuw vonnis vragen. Minderjarige zal gehoord worden, maar heeft geen beslissingsrecht.

Jullie moeten zich beiden als ouders aan het vonnis houden, dus het is ook uw verantwoordelijkheid dat uw zoon naar zijn vader gaat wanneer dat zo bepaald is.

Terug naar “Echtscheiding”