Pakketbezorgdienst faalt in de bezorging van mijn pakket

TomVleminckx
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Pakketbezorgdienst faalt in de bezorging van mijn pakket

#1 , 15 nov 2024 17:44

Ik heb het helemaal gehad met Colis Privé. Ik had iets besteld via Ebay uit het buitenland, en Ebay heeft Colis Privé gekozen om het pakket in België te bezorgen. Eerst beweren ze bij mij te zijn langsgeweest voor bezorging om 4 uur 's nachts en dat ik niet thuis was.

Dan heb ik maar het leveringsadres veranderd in een gekend ophaalpunt nabij. De bezorging ging op 8 november gebeuren. Heb er niets meer van gehoord. Geen mails ter bevestiging, niets. Naar dat leverpunt geweest, er lag niets van Colis, of op mijn naam. Twee dagen later klacht ingediend (een manier om hen te contacteren bestaat er niet) via een knop op de website.

Krijg ik een bericht dat ze "op mijn verzoek" het leveringsadres veranderd hebben in TERUG mijn adres, en dat de levering morgen (15/11) ging gebeuren. Bon, ik ben vrij en thuis die dag dus dan wacht ik maar tot ze komen. Om zeker te zijn heb ik post-itjes gaan plakken aan de voordeur (ik woon in een apartmentsblok) zodat ze weten dat ze hier moeten zijn, alsook mijn GSM nummer en een alternatief leveringsadres. Ze zijn niet komen opdagen.

Weeral geen mails, geen updates, niets. Ik weet al wat er gaan gebeuren, ze gaan weer sturen dat ze hebben geprobeerd te leveren, maar dat ik niet thuis was. Welk in dit geval gelogen zou zijn!

Als ik er niet zou achter zitten zou het gewoon "case closed" zijn en weg met mijn pakket. Ik wil gewoon een antwoord. WAAR is mijn pakket? Als ze zo incompetent zijn dan ze het niet kunnen leveren, kom ik het zelf wel halen, het is het het waard. Maar nee, ze communiceren alleen via gestandaardiseerde mails, en dan nog in het Frans. Je krijgt nooit iemand te spreken.

Kan ik hier niets doen? Is dit niet diefstal/fraude? Dat pakket is toch vanaf de moment ik er voor betaalde mijn eigendom? Mogen ze dat zomaar bijhouden zonder grondige uitleg? En je moet de reviews van Colis Privé maar eens lezen. Overal verdwenen paketten. Gewoon een frauduleuze firma :cry:

LeenW

#2 , 15 nov 2024 18:36

U moet zich niet tot de bezorger richten, maar tot de verkoper. Die is verantwoordelijk.

Thomas_A

#3 , 15 nov 2024 18:47

U haalt er inderdaad iedereen bij die er niks mee te maken heeft: de transporteur waar u geen contract mee heeft, het verkoopplatform dat niet bepaalt met welke transporteurs werkt wordt, …

Vraag gewoon de verkoper om te zorgen dat het product aan u bezorgd wordt.

Reclame

TomVleminckx
Topic Starter

#4 , 15 nov 2024 18:48

U moet zich niet tot de bezorger richten, maar tot de verkoper. Die is verantwoordelijk.
Wat kan hij doen vanuit de UK? Shipping is via het "global shipping program" van Ebay. Hij heeft Colis niet zelf gekozen. En het item is een uniek collector's item, het is onvervangbaar...

TomVleminckx
Topic Starter

#5 , 15 nov 2024 18:54

U haalt er inderdaad iedereen bij die er niks mee te maken heeft: de transporteur waar u geen contract mee heeft, het verkoopplatform dat niet bepaalt met welke transporteurs werkt wordt, …

Vraag gewoon de verkoper om te zorgen dat het product aan u bezorgd wordt.
Colis Privé heeft mijn pakket hier in België. Ze hebben (zogezegd) meerdere leveringspogingen ondernomen. Hoe hebben zij er "niets mee te maken"?

En het verkoopplatform heeft er alles mee te maken volgens de verkoper, want het is verstuurd via Ebay hun "global shipping program". De verkoper heeft het pakket gewoon binnengebracht bij een lokaal Ebay fulfillment center, en Ebay doet de rest.

Wat gaat die man in de UK doen aan mijn pakket dat ergens zoek is in België, in handen van een firma die hij zelf niet kent of contact mee heeft?

LeenW

#6 , 15 nov 2024 18:58

Wat kan hij doen vanuit de UK? Shipping is via het "global shipping program" van Ebay. Hij heeft Colis niet zelf gekozen. En het item is een uniek collector's item, het is onvervangbaar...
Dan blijft de verkoper aansprakelijk. Hij moet het dan maar regelen met de bezorger.

TomVleminckx
Topic Starter

#7 , 15 nov 2024 19:21

Dan blijft de verkoper aansprakelijk. Hij moet het dan maar regelen met de bezorger.
Welk compleet onrealistisch is. Het gaat er dus op neer komen dat ik niets kan doen. Fijn.
Weer typisch België dat zo'n bedrijven maar mogen blijven bestaan, en dat het altijd iemand anders z'n schuld is

Thomas_A

#8 , 15 nov 2024 20:37

Man, u bent koppig. Heeft niets met “typisch Belgisch” te maken maar met algemene rechtsprincipes.

jef007

#9 , 15 nov 2024 21:11

is de uil niet zienen wil.....

TomVleminckx
Topic Starter

#10 , 15 nov 2024 21:44

Man, u bent koppig. Heeft niets met “typisch Belgisch” te maken maar met algemene rechtsprincipes.
Is het "koppigheid" van gefrustreerd te zijn dat ik wéér de dupe ben van die mooie "algemene rechtsprincipes"? Terwijl incompetente bedrijven die dagelijks mensen hun eigendom verliezen gewoon lekker verder mogen doen zonder gevolgen? Ik heb geen enkele interesse in als gedupeerde nog wat extra bekritiseerd te worden door u. Ik heb de boodschap al begrepen :roll:

LeenW

#11 , 15 nov 2024 21:46

Ik snap de reactie ook niet goed. De wet beschermt de koper door de verkoper aansprakelijk te maken voor de verzending. U moet niet door de omslachtige procedures van het koerierbedrijf, de verkoper moet het oplossen voor u.

TomVleminckx
Topic Starter

#12 , 15 nov 2024 21:49

is de uil niet zienen wil.....
Arrogant doen kan ik ook, Jef. Vooruit geraak ik daar echter niet mee.

TomVleminckx
Topic Starter

#13 , 15 nov 2024 21:52

Ik snap de reactie ook niet goed. De wet beschermt de koper door de verkoper aansprakelijk te maken voor de verzending. U moet niet door de omslachtige procedures van het koerierbedrijf, de verkoper moet het oplossen voor u.
Dat begrijp ik, maar de koper is als Brit naar mijn inzien veel minder capabel om dit op te lossen dan ik. Het koerierbedrijf zit in België, en het pakket moet ergens in de buurt zitten. Als ik de beste kansen wil om mijn zending effectief te ontvangen, ga ik het helaas toch zelf moeten doen. Het heeft niet zo zeer met geld te maken, ik wil gewoon dit (onvervangbare) item ontvangen. Dus ben ik misschien "koppig"? Misschien, maar ik heb wel m'n redenen.

Karel89

#14 , 17 nov 2024 19:12

Verzending is de verantwoordelijkheid van de verkoper. Niet tevreden dan vraagt u uw geld terug.

Terug naar “Consumenten Koop”