Geachte heren/dames,
3 weken geleden kwam de ex-man van mijn huurbazin langs voor de sleuteloverhandiging en informele uittredende plaatsbeschrijving.
Er werd hierbij vastgesteld dat er schade was en dat het nog eens goed moest schoongemaakt worden.
Ik en de ex-man hebben toen de huisbazin gebeld waarop ik aangaf dat ik natuurlijk eender welk bedrag wil betalen om dit recht te zetten.
Ze kwam dan tot een bedrag van 600 euro.
Ik en de ex-man hebben toen een document ter plekke opgemaakt waarin er staat dat hij in opdracht van de huisbazin verklaarde dat we 600 euro waren overeengekomen.
Dit is door ons beide ondertekend.
Echter liet mijn huisbazin me nu weten dat
1. De 600 euro enkel een "opkuis" vergoeding was desondanks dat in het document staat "voor de staat van de woning" en
2. Dat ze bovenop de 600 euro nog eens een extra schade vergoeding vraagt van 1200 euro.
Ze dreigt ermee mij te laten opdraaien voor de volledige kosten van de "renovatie" (inclusief 2 maanden huurvergoeding, opzeg was op tijd gegeven.)
Haar advocaat staat in CC.
Geef ik nu gewoon toe en betaal ik dit bedrag ook al snap ik niet waarom het ao hoog is, of kan ik zeggen dat aangezien er al eenovereenkomst is ik niet extra ga betalen?
Ik dacht er aan om een verzoeningsprocedure aan te vragen zodat we het zo met een onafhankelijke partij kunnen bekijken.