einde arbeidsongeschiktheid

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
Dave marca
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

einde arbeidsongeschiktheid

#1 , 08 nov 2024 13:01

Mijn partner stond de voorbije jaren op invaliditeit. Dit door een hel van een drie jaren waar we door geworsteld zijn. Dit is een blijvende mentale aandoening , PTSS en is dus niet "weg" om maar te zeggen.

Ze is terug begonnen met progressief werken, 50%, meer kan ze niet meer aan.

Nu hebben we de beslissing ontvangen van het ziekenfonds dat de erkenning van de arbeidsongeschiktheid stopt.

Heeft het zin dit aan te vechten? Mijn partner kan niet meer voltijds werken, door die PTSS die nog parten speelt.

Zo niet, is er een mogelijkheid om toch deeltijds te blijven werken en dit aangevuld zien met een uitkering?

Men denkt altijd dat deze zaken, vooral psychisch, opgelost zijn na een x aantal tijd, daar kan ik enorm boos om worden...

Dave marca
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

#2 , 08 nov 2024 17:13

Nog een aanvulling: de arts van het ziekenfonds was ook echt niet vriendelijk op het controle gesprek. Maakte eigenlijk een indruk en conclusie op basis van een gesprekje van 10 minuten en wat idiote vragen. Totaal ongepast en toont van heel wat onkunde.
Van het gesprek kwam mijn partner dus al vol stress thuis. .

Reclame

Terug naar “Stel een vraag”