hallo,
er zijn bij ons een nieuwe isolatie en roofinglaag aangebracht op onze bestaande roofing en sinds deze dakwerken hebben we een aanhoudende geurhinder op één van de slaapkamers. De geur is volgens ons het gevolg van de teer gebruikt aan de opkanten (die grenst aan deze kamer). De aannemer ontkent evenwel en wil niets doen. Er is nog een openstaande factuur die ik niet wens te betalen, waarvoor ik nu ook nalatigheids intresten krijg aangerekend. Ik heb enkel via mail en telefoon dit probleem aangekaart, nog niet via aangetekende brief.
Mijn vraag is of men dit kan bewijzen (via aanstelling expert) en het zin heeft om eventueel een juridisch geschil te starten. Ik heb gelukkig nog een foto van de originele staat, waarin men kan zien dat er voeggaten zijn op de plaats waar nu de opkant gevestigd is (en waarlangs vermoedelijk die teer zal ingesijpeld zijn ...). Een andere vraag is of ik de laatste factuur moet betalen, en het geschil achteraf regelen?
misschien nog bij vermelden dat andere reden voor niet betalen insijpelend vocht was na het plaatsten van een lichtstraat. Dit is evenwel ondertussen opgelost (2 weken geleden)
grtz
D