Verzekeringen

Marc13
Topic Starter

Verzekeringen

#1 , 04 nov 2024 23:36

Hallo, mijn brandverzekering weigert de aangifte van een schadegeval omdat ik geen foto’s heb van voordien.
Door een lek in mijn plat dak had ik waterschade aan de plafondbekleding in de living. Ik heb het platte dak volledig laten vernieuwen en daarna de verzekering gecontacteerd voor de schade aan mijn plafond. Zij verklaren mijn aanvraag niet ontvankelijk wegens gebrek van foto’s van het dak vóór de herstelling, omdat ze zogezegd de oorzaak van de waterschade niet meer kunnen vaststellen. Kan dit zomaar ? Kan ik iets doen ?
Bij voorbaat dank voor julllie antwoord.

Sirkii

#2 , 05 nov 2024 00:28

Je kan niets doen: je had pas tot herstelling laten overgaan na akkoord van de verzekering. Bij “kleine” schade krijg je op basis van foto s een GO van de verzekering. Je had een aannemer een offerte moeten laten maken waarop indien bedrag onder een drempel ligt een go volgt zonder expertise. Zo is het bij mij enkele jaren geleden gegaan na (beperkte) dakschade na omwaaien boom.

Thomas_A
Juridisch actief: Nee

#3 , 05 nov 2024 07:37

Op basis van je eerste zin dacht ik dat je bedoelde dat je geen foto’s had van voor de schade. Dat zou maar logisch zijn. Ik heb ook geen foto’s van al mijn plafonds en muren.

Maar u bedoelt blijkbaar dat er ook geen foto's zijn van de schade voor de herstelling. Dat is een normale eis van de verzekering. Ze gaan u geen blanco cheque geven.

Logische volgorde:
- Dringende acties om schade te beperken, zoals zeil over dak laten leggen
- Verzekering contacteren met foto’s, die beslist om al dan niet een expert te sturen
- Offerte vragen voor herstelling en overleggen met verzekering
- Definitief laten herstellen

Reclame

Marc13
Topic Starter

#4 , 05 nov 2024 09:40

Bedankt voor jullie antwoorden. Mvg.

Terug naar “Algemeen”