Hoi,
Ik woon sinds februari dit jaar (2024) in een appartement met mijn 2 kinderen. Wegens het uit elkaar gaan met mijn man. Kids zijn hier week om week. De locatie is top! Dicht bij het school, centrum en de hobby's. Maar ik woon hier echter niet graag heb ik ondervonden. Het is een blok met 7 appartementen, vanbuiten lijkt het nieuw, maar door hier te wonen heb ik gemerkt dat het hier niet echt goed geisoleerd is, ik hoor alles van mijn buren. Mijn naaste buur ( dus op hetzelfde verdiep) rookt geregeld wiet waardoor de lift ook altijd stinkt naar wiet, dit was de eerste maanden niet, nu komt die geur zelfs tot in mijn gangetje van de woning. De bovenbuur heeft al contact gehad met de politie en zelfs de verhuurder van zijn appartement ( allemaal andere verhuurders) maar die kunnen hier niets aan doen. Nu ben ik dus op zoek naar iets anders. Liefst een huis. Maar ik woon hier dus nog geen jaar, en heb een contract van 9 jaar ( volgens de makelaar toen, kon dit niet anders, maar het was hetzelfde principe als een 3-6-9 contract zei ze, alleen werd dat niet meer zo in een contract gezet ) vond ik al vreemd, maar soit...ik moest iets hebben om te gaan wonen. Ik heb al gelezen dat je een contract 3 maanden op voorhand moet opzeggen? Maar ik heb nog niks anders gevonden. Hoe pak ik dit best aan? Nu al opzeggen? Kan ik zelfs opzeggen? Heb in de 9 maanden dat ik hier woon geen contact gehad met de verhuurder, alles ging via de makelaar toen. Heb hem 1 keer gemaild om te vragen of ik een kat mocht nemen. Hoe formuleer ik dit aan de eigenaar? Moet ik het gewoon zeggen dat ik hier niet graag woon? En dat ik op zoek ben naar iets anders? En wat als ik nu opzeg en uiteindelijk niks vind? Ik ga volgende week wel een huis bezichtigen dat vanaf december vrij komt. Als ik hier kans op maak en ik heb mijn opzeg niet gedaan...Dan moet ik in principe dubbel betalen? Weet het allemaal niet zo goed