Invaliedeparking.

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
1965philippe1965
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Invaliedeparking.

#1 , 31 okt 2024 15:20

Geachte,

Ik heb een invalideparking voor mijn deur maar steekt 1,5 meter naast mijn huis bij de volgende buur.
Kan mijn buur terwijl hij al een garage heeft mijn invalideparking zomaar verwijderen om er nog een garagepoort te plaatsen ?

Freec

#2 , 31 okt 2024 16:00

Uw prive parkeerplaats? Op straat? Garagepoort met bouwvergunning?

Meer info aub

Sirkii

#3 , 01 nov 2024 04:07

Invalideparking is (in België) nooit privé doch toegankelijk voor alle mindervaliden.

Uw buur kan geen tweede garage bouwen zonder bouwvergunning: als hij dit toch,doet effe checken bij de gemeente en werken doen stillegen. Was er een bouwvergunning die met gele brief geafficheerd was?

Reclame

Inazuma
Contacteer: Website Twitter

#4 , 01 nov 2024 11:25

Ik heb een invalideparking voor mijn deur maar steekt 1,5 meter naast mijn huis bij de volgende buur.
Kan mijn buur terwijl hij al een garage heeft mijn invalideparking zomaar verwijderen om er nog een garagepoort te plaatsen ?
Parkeerplaatsen op de openbare weg worden beslist en aangebracht door de gemeente of gewest
Niemand kan (mag) een parkeerplaats verwijderen, verplaatsen, of creëren, zonder voorgaande toelating van die overheid

Als uw buur een omgevingsvergunning aanvraagt voor een extra garagepoort, gaat daar normaal de voorwaarde in zitten dat de voorbehouden parkeerplaats verplaatst / opgeschoven wordt - en afhankelijk van de gemeente, zal buur daar ook de kosten voor moeten dragen (wegmarkering wegfrezen, nieuwe aanbrengen, paal verzetten)

Als het gele papier uithangt / u als buur een brief krijgt over de werken, kan u een "bezwaar" indienen dat de werken voor u enkel kunnen toegelaten worden mits minimale verplaatsing van de voorbehouden parkeerplaats.

Is er plaats om ze op te schuiven naar de andere kant ?

Terug naar “Stel een vraag”