Op 14/06/2024 heeft mijn boekhouder een factuur gestuurd, als antwoord op mijn vraag om mijn GCV te sluiten.
Deze GCV doet namelijk al jaren niets, en daar zijn eigenlijk nooit inkomsten uit voort gekomen.
Ik heb dezelfde dag nog 1 815 euro betaald via overschrijving voor de bedrijfsrevisor.
Ondertussen heb ik herinneringsmails gestuurd op 27/07/2024, 16/08/2024.
21/08/2024 heeft hij gestuurd dat hij zal checken bij de revisor.
Er zijn nogmaals herinneringsmails gestuurd 31/08/2024, 06/09/2024.
In september nog eens opgebeld, en de secretaresse gaf me de boodschap "dat hij het zal checken met de revisor".
Ik heb in de mails specifiek gevraagd om zelf eventueel de revisor te contacteren, en vermeld dat dit voor het einde van het jaar in orde moest zijn.
Uiteindelijk begin ik deze boekhouder ervan te verdenken me aan het lijntje te houden en de sluiting van die GCV te rekken om er meer inkomsten uit te genereren. Deze boekhouder vraagt namelijk tussen de 400-500 eur per jaar om nauwelijk iets te moeten doen (want er is geen activiteit in dat bedrijf).
Ik ben bang dat als die GCV weer mee gaat naar volgend jaar, ik opnieuw kosten moet betalen voor niets.
Ik heb een email verstuurd naar [email protected] in de hoop advies te ontvangen, maar 2 weken later nog geen nieuws.
Is er eigenlijk iets dat ik kan doen om juridische steun te krijgen en meer druk te zetten op de sluiting van dat bedrijf?
Ik hem in juni al duidelijk gemaakt via email dat ik volgend jaar geen frank meer wil betalen voor dat bedrijf.
Als ik nu nog een factuur krijg volgend jaar betaal ik nog liever het vierdubbele aan een advocaat dan dat hij nog één euro van mij ziet.