Politie onaangepaste snelheid en voorrang van rechts

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
Justbe2
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Politie onaangepaste snelheid en voorrang van rechts

#1 , 30 okt 2024 17:51

Ik werd vandaag staande gehouden door de politie omdat ik geen voorrang van rechts had verleend en met onaangepaste snelheid reed.
Het was een zone 30 en veel sneller dan 30km/u reed ik niet, ik heb namelijk een manuele versnellingsbak bak en zat in de 2de versnelling.
Ik remde ook omdat ik het kruispunt naderde.
Dat ik met onaangepaste snelheid reed, betwijfel ik.

Verder zou ik volgens hen geen voorrang van rechts hebben verleend, ik schatte in dat ik nog voor hun voorbij het kruispunt ging zijn.

Het voorrang van rechts verlenen laat ik in het midden.
Maar de onaangepaste snelheid betwist ik om bovengenoemde argumenten.

Nu zei de agent dat ik nog een brief thuis zou krijgen. Ik vroeg hem of het naar de rechtbank moest, hij zei dat dit afhangt van wat ze beslissen.

Denken jullie dat dit voor de rechtbank komt?
Indien dit zo zou zijn, zijn bovengenoemde argumenten ivm de snelheid dan goed? (2de versnellingen, remde omdat ik het kruispunt naderde).
Wat kan mijn straf zijn, realistisch gezien?

Ik rijd +/- 25.000km/jaar en heb nog nooit een boete gehad, noch voor snelheid noch voor iets anders.

LeenW

#2 , 30 okt 2024 19:00

Hoe gaat u bewijzen in welke versnelling u reed?

Justbe2
Topic Starter

#3 , 30 okt 2024 19:10

Hoe gaat u bewijzen in welke versnelling u reed?
Niet, ik kan indien het voor de rechtbank komt enkel mijn verhaal doen. Denkt u dat het voor de rechtbank komt?

Reclame

Sirkii

#4 , 30 okt 2024 19:59

Hoe hebben ze je snelheid vastgesteld ? Achter u gereden met politievoertuig met geëikte snelheidsmeter ? Dat heeft kracht ven bewijsde ;-(

Justbe2
Topic Starter

#5 , 30 okt 2024 20:57

Hoe hebben ze je snelheid vastgesteld ? Achter u gereden met politievoertuig met geëikte snelheidsmeter ? Dat heeft kracht ven bewijsde ;-(
Nee hebben ze niet gedaan, ze hebben mijn snelheid met niets gemeten.
Mijn snelheid was officieel "onaangepast", hiervoor hoeven ze geen meting voor te doen. Het is puur op de agent zijn gevoel dat hij bepaald dat je met een onaangepaste snelheid reed.

Inazuma
Contacteer: Website Twitter

#6 , 31 okt 2024 12:49

Ik werd vandaag staande gehouden door de politie omdat ik geen voorrang van rechts had verleend
PV inkaderen als het volgt
Zijn zeldzame stukken , minder dan 10.000 per jaar op meer dan 8 miljoen verkeers PVs
en met onaangepaste snelheid reed.
Dat is nauwelijks te weerleggen ...
Het was een zone 30 en veel sneller dan 30km/u reed ik niet,
Op een onoverzichtelijk kruispunt kan ook 30 een onaangepaste snelheid zijn
ik heb namelijk een manuele versnellingsbak bak en zat in de 2de versnelling.
Mijn motorfiets deed boven de 100 in 2de, de meeste benzine auto's boven de 70
Niet echt een punt dus
En niet bewijsbaar
Ik remde ook omdat ik het kruispunt naderde.
Uw snelheid was dus voordien in de zone 30 nog onaangepaster dan op het kruispunt zelf ?
Uitkijken wat je zegt "ter verdediging" ...

Verder zou ik volgens hen geen voorrang van rechts hebben verleend, ik schatte in dat ik nog voor hun voorbij het kruispunt ging zijn.
U verleende volgens de politieagenten geen voorrang aan diezelfde politieagenten ?

Dat verandert immers de zaak
Daardoor zijn zij als vaststeller betrokken partij in de verkeerssituatie waarover ze zelf verbaliseren ... en dat kan dus niet.

Nu zei de agent dat ik nog een brief thuis zou krijgen. Ik vroeg hem of het naar de rechtbank moest, hij zei dat dit afhangt van wat ze beslissen.
"ze" zal dan Parket moeten worden, hoewel er geen 3de graads inbreuk bij zit
Zonder 3de graads inbreuk icm een andere inbreuk, kan dit ook een onmiddellijke inning opleveren

Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat u een PV en bijhorende OI gaat krijgen voor enkel de onaangepaste snelheid
Is nauwelijks weerlegbaar als vaststelling tenzij u een dashcam heeft
En het laat de eigen betrokkenheid van de vaststellers in de verkeerssituatie buiten beschouwing

Denken jullie dat dit voor de rechtbank komt?
Neen
Toch niet als gecombineerde inbreuk zoals u het hier weergeeft

Gaat eerst langs Parket moeten passeren
Seponering is waarschijnlijk zodra u de politie aanduidt als betrokken partij ...

Indien dit zo zou zijn, zijn bovengenoemde argumenten ivm de snelheid dan goed? (2de versnellingen, remde omdat ik het kruispunt naderde).
Neen ...

U kan dat niet bewijzen, en uw argument kan zelfs tegen u gebruikt worden.

Terug naar “Stel een vraag”