Mijn partner en ik wensen te huwen. Wij hebben beide een kind uit vorig huwelijk.
Hijzelf is gescheiden en ik ben weduwe.
Ik heb een woning die ik verhuur en zal verkopen - opbrengst hopelijk 30.000 euro (was recent aangekocht).
Hijzelf heeft een woning (waar wij nu wonen en blijven wonen) die 400.000 euro geschat is en een spaarboekje met 60.000 euro.
Gezien ik mijn woning verkoop hypothekeer ik hier in mijn ogen mijn dochter haar erfenis.
We wilden eigenlijk alles samen - geen onderscheid tussen wat van hem en mij is - zeker in het kader van erfenis - als 1 van ons sterft dient de ander 50% te erven en de helf van de ander zijn 50%.
Hij heeft meer momenteel maar kan ook al een jaar carriere maken met daarbij een loon dat dubbel is van het mijne omdat ik de zorg van de beide kinderen op mij neem en zorg dat ik steeds thuis ben voor hen. Ik doe dus ook 90% van het huishoudelijke werk en onderhoud.
Echter dit zet de ander steeds heel kwetsbaar in geval van echtscheiding.
Mij mee op het huis zetten als eigenaar geeft een kost van registratie en zet hem natuurlijk ook kwetsbaar.
Niets doen en het wettelijk stelsel heeft gevolg voor erfenis van mijn dochter.
Welke opties hebben we - of zijn er nog zaken waar we rekening mee moeten houden.