Belaging

Anoniem_help
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Belaging

#1 , 24 okt 2024 19:32

ik ga eens heel het verhaal intypen, dat kan me ook helpen voor die afspraak van donderdag:

We hebben elkaar leren kennen eind september, net toen de unief begon. Super spannend want je kent er niemand. Dus ik sprak persoon A en B aan, en er was wel direct een click. Dat is een tijd goed gegaan tot het moment dat er bepaalde dingen zijn gebeurd.

Om mee te beginnen val ik op jongens, net zoals mijn ouders ook homoseksueel zijn. en daar kwam de reactie op dat dat sowieso door de opvoeding komt. Dat je dat tegen mij zou zeggen, totaal ook, zolang je mijn ouders er maar niet bij betrekt want daarvoor hebben ze al teveel meegemaakt. Tijdens de les wou ik daar dan niets over zeggen, dus ik deed het in de avond via chat. Daar ben ik redelijk hard uitgevlogen op persoon A omdat ik het echt niet chill vond zeker omdat dat een van de onderwerpen is geweest waar ik vroeger nog gepest ben mee geweest... (bijgelegd)

Paar dagen later zaten we in de les, en zei persoon A plotseling niets meer. Ik dacht er tijdens het hoorcollege niet teveel van maar vroeg toch in de avond of er iets was. Hij kreeg het gevoel alsof ik niet aan zijn kant stond, omdat ik vrij sarcastisch ben van nature. Ook voegde hij toe dat hij totaal geen goede dag had en dat ik dat maar had moeten weten. Hij heeft niets gecommuniceerd met me, ik kon het onmogelijk weten wat er speelde en kreeg toen het verwijt dat een echte vriend het wel zou snappen. Hierbij heb ik jammer genoeg wel gezegd dat hij nomaal moest doen of dat ik hem publiekelijk zou vernederen of een mep verkopen

De volgende ruzie was nadat we hadden afgesproken in Gent om iets te gaan eten met zijn drie'tjes. Het was sowieso al vrij lastig om daadwerkelijk plannen te maken, maar dat terzijde. In de Irish Pub helemaal leuk en gezellig tot we naar huis gingen. Ik werd gebracht door mijn pa omdat ik anders niets mocht drinken. Ik had mijn pa dus gebeld dat hij afkwam naar gent (ongeveer een uurtje rijden), maar zij 2 gingen al door zonder een fuck te geven of zonder te wachten. Totaal ni nice want dan sta je daar een half uur alleen. Dus ik had het gezegd dat ik het niet chill vond blijkbaar moest hij zijn bus halen, die hij toch had gemist. oke no big deal maar sprint dan ook niet achter mij aan als ik de andere kant op moet.

Dan de volgende, maar eerste zinloze ruzie, wij zochten ene game voor tijdens de les te spelen want we zijn niet echt voorbeeldige studenten. Ik stelde voor dat we samen Brawl Stars konden spelen, maar daar kreeg ik een vrij grof antwoord op dat hij te hoog was en dat ik al zijn trofeeën zou verpesten. Ik ben een gamer in hart en nieren dus dan zou je dat ook beter niet zeggen, maar oke. Dan kwam het op Clash Royale en daarbij begon hij gewoon te lachen omdat ik rusty ben, sure weet je, maar dat je na 3 potjes al direct met iemand anders gaat vind ik ook gewoon kut. Hij had door dat ik een beetje geirriteerd was erover want hij begon erover toen ik hem naar het station bracht met de auto.

En onze laatste discussie waar alles is misgelopen is dat we normaal voorbije dinsdag zouden afspreken met elkaar omdat we een bepaalde les niet meer gingen volgen. Ik had het ruim op tijd gevraagd waarop ik een positief antwoord kreeg dus ik ging er van uit dat alles gewoon oke was dus hield ik mn planning leeg. Ik vraag de maandagavond of we gingen eten in de Bavet en toen stuurde hij dat hij niet kwam en gewoon ging leren (dat je afzegt cv maar gewoon de manier waarop). Ik wou dus een oplossing zoeken voor deze miscommunicatie maar hij deed vrij arrogant en dreigde ermee een zondag niet naar mij te komen ook al had ik alles al gekocht voor een leuke dag te beleven. Daarop zei ik dat als hij niet kwam, ik hem gewoon uit zijn kot ging komen sleuren aangezien ik hem toch weet wonen.... bij nader inzien niet het beste om te zeggen tijdens een ruzie. De hele maandagavond reageerde hij niet meer, tot ik op dinsdagnamiddag een bericht kreeg van de vader:

Beste, mijn zoon heeft mij ingelicht met betrekking tot de bedreigingen* die jij naar hem geuit hebt. Ik neem dit uiterst serieus ! We spreken hier duidelijk van belaging en dit is een strafbaar feit. Ik laat je een eenmalige kans om vanaf vandaag, dinsdag 22 oktober 2024, geen enkel contact meer te zoeken met hem , noch berichten te sturen. Indien je dit in de wind slaat gaan we het volgende ondernemen : We gaan een klacht neerleggen bij de bevoegde instanties alsook de school inlichten van uw praktijken, deze laatste kan U laten verwijderen van de school. Ik heb intussen van al uw bedreigende berichten foto's genomen om ons dossier op te bouwen. We gaan dan ook niet twijfelen om onze raadsman in te schakelen indien U geen gevolg geeft aan mijn vraag en U daar strafrechtelijk laten voor vervolgen. Ik hoop dat U de ernst van de zaak inziet en dat U daar naartoe zal handelen. U bent vanaf heden een gewaarschuwd man.

* de bedreigingen zijn hierboven al opgenoemd: publiekelijk vernederen, een mep verkopen en naar zijn huis gaan als ik weet waar hij woont.

Echter zou ik zo iets nooit doen, en dat weet hij ergens ook wel ondanks hij me een maand kende
Op het bericht antwoordde ik vrij beleeft. Nu is het ding dat ik die 2 mensen niet kwijt wil omdat ze me vrij dierbaar zijn zeker na alles…

Dus beste forumleden zou ok het risico nemen om donderdag toch een gesprek aan te knopen met nodige opvolging?

Anoniem_help
Topic Starter

#2 , 24 okt 2024 20:24

Voor de duidelijkheid geen enkele van de dingen die ik heb gezegd tijdens de boosheid, zijn daadwerkelijk voorgevallen!

Thomas_A

#3 , 24 okt 2024 20:37

Schattig, kleuterruzies aan de unief.

Doe eens gewoon braaf, ga naar school, en als iemand geen contact meer met je wil contacteer je die niet meer.

Reclame

Anoniem_help
Topic Starter

#4 , 24 okt 2024 21:57

Schattig, kleuterruzies aan de unief.

Doe eens gewoon braaf, ga naar school, en als iemand geen contact meer met je wil contacteer je die niet meer.
Nou, met het meeste respect naar u toe. Ik heb liever bruikbare antwoorden dan zoiets dat u neerschrijft.

Lanox

#5 , 24 okt 2024 22:50

Nochthans is Thomas zijn antwoord zeer bruikbaar: nee is nee. U kan het allemaal zeer luchtig vinden, maar verbale aggressie is ook aggressie.

WP002

#6 , 25 okt 2024 10:39

Is dit juridischforum.be of de hartsrubriek van de Joepie?

ongelukbelaagd

#7 , 25 okt 2024 12:57

ik ga eens heel het verhaal intypen, dat kan me ook helpen voor die afspraak van donderdag:

Dus beste forumleden zou ok het risico nemen om donderdag toch een gesprek aan te knopen met nodige opvolging?
Je hebt géén afspraak op donderdag. De jongen heeft via zijn ouders naar jou toe duidelijk gemaakt dat hij wil dat je hem met rust laat. Als je toch met hem contact opneemt, belaag je hem. Goede titel van dit topic!

Wat hebben zijn ouders nu weer geschreven dat ze gaan doen als je hem toch benadert? Wat kunnen de gevolgen zijn én gaan die positief zijn voor je toekomst? Wat zou je volwassen jij jou aanraden?

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”