Buurvrouw valt mij lastig

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
Michmichmich
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Buurvrouw valt mij lastig

#1 , 23 okt 2024 14:16

Sinds kort woon ik op een nieuwe plaats, waarbij enkel na tekening contract de huurbaas mij liet weten dat er al lang een gekend probleem is: de overbuur, aan de kant van ons terras, schreeuwt iedere keer als je buiten komt en op het terras wil zitten.

Ze schreeuwt je aan, ze roept dingen over je, ze verteld tegen haar buren wat we koken, wat ik doe, welk bezoek er langs komt.

Daarbuiten kan ze als je binnen bent gewoon uren naar je blijven staren.

Wat kan ik hier aan doen? Mag ik haar filmen of een geluidsopname maken? De politie doet niks, ook niet bij de vorige huurder.

CityBird

#2 , 23 okt 2024 14:57

Is toch duidelijk dat die dame met mentale problemen zit. Waarom negeer je dat niet gewoon?

Had vroeger ook zo’n overbuur, dame die me zelfs uitschold. Nooit een probleem mee gehad eens ik door had had van haar mentale problemen, wat uiteraard heel snel was.

Vanwaar die verwachting voor een steriele samenleving ontdaan van alle ongemakken?

lukasi

#3 , 24 okt 2024 12:14

spiegel plaatsen.
Lukte vrij aardig bij die schreeuwende buurman die steeds over de balustrade kwam hangen om te roepen en te tieren dat ik stiller moest zijn.

Reclame

Michmichmich
Topic Starter

#4 , 24 okt 2024 15:48

spiegel plaatsen.
Lukte vrij aardig bij die schreeuwende buurman die steeds over de balustrade kwam hangen om te roepen en te tieren dat ik stiller moest zijn.
Dit helpt!

Michmichmich
Topic Starter

#5 , 24 okt 2024 16:27

Is toch duidelijk dat die dame met mentale problemen zit. Waarom negeer je dat niet gewoon?

Had vroeger ook zo’n overbuur, dame die me zelfs uitschold. Nooit een probleem mee gehad eens ik door had had van haar mentale problemen, wat uiteraard heel snel was.

Vanwaar die verwachting voor een steriele samenleving ontdaan van alle ongemakken?
U mag dat steriel noemen, ik noem een 'gemeenschap' waarbij we elkaar negeren juist helemaal geen gemeenschap, zeker niet het negeren van mensen die eigenlijk extra steun en professionele hulp nodig hebben.

Die mentale problemen van haar verdwijnen echter als sneeuw voor de zon wanneer de politie langskomt.

Spiegel plaatsen op advies van Lukasi helpt, en na gesprek met de 90 jarige onderbuur die ze iedere dag angst aanjaagt gaat zij dit ook eens proberen.

Franciscus

#6 , 24 okt 2024 16:53

U kan via wijk Inspecteur vragen om nazicht te doen zodat procedure geestelijke gezondheid kan opgestart worden. Collocatie dus.

Inazuma
Contacteer: Website Twitter

#7 , 25 okt 2024 18:00

Tuurlijk mag je haar filmen
Maar verspreid die beelden niet :!:
Je filmt dan je eigen bewijsmateriaal en gebruikt het enkel daarvoor

Kijken, daar kan je weinig tegen doen, buiten een scherm ophangen

Maar roepen en tieren kan perfect onder belaging vallen
Het verstoort duidelijk uw gemoedsrust
Daar kan je klacht voor neerleggen
Met klank- en beeldmateriaal erbij ...