Herzien aanrekening verbruik nutsvoorzieningen

Mich01
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Herzien aanrekening verbruik nutsvoorzieningen

#1 , 22 okt 2024 19:11

Beste(n),

Ik zou op de eerstvolgende AV van 2024 willen voorstellen bij stemming te beslissen of het mogelijk is het gebruik van elektriciteit en de septische tank die heden aan de verdeelsleutel berekend word, aan te passen naar het aantal hoofden per appartement.

Gezien ik al jaren alleenstaande ben en in de andere appartementen gezinnen wonen van 3 tot 5 personen, kan ik mij niet van de indruk ontdoen dat de verdeling van deze kost zoals heden berekend, zijnde 60/400, 102/400, 102/400 en 103/400.

Kan dit, indien aanvaard (Ik acht de kans klein dat.... maar...), zonder een aanpassing in de basisakte?

Graag jullie advies,

Alvast bedankt.

Thomas Morus

#2 , 23 okt 2024 00:52

Dergelijke beslissing zou contra legem zijn.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Mich01
Topic Starter

#3 , 23 okt 2024 10:00

Beste Thomas Morus, merci voor het gegeven antwoord, dit kan dus niet zomaar gestemd worden op een AV dus... Doch is ooit op mijn vraag het de waterverdeling van per verdeelsleutel naar aantal hoofden aangepast.

Doch vraag ik mij af waarom hier tegenstrijdigheid in voege zou zijn, het gaat om het "eerlijk" verdelen van de kosten.

M.a.w. één gezin heeft een bad, de anderen douches, dan had je nog een verschil in aantal bewoners... Nu, heden en na een beslissing op een AV in 2016, werden in 2021 aparte watertellertjes bewerkstelligd.

Dit heeft 5 jaren aangesleept.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”