In 2023 ben ik kennelijk geflitst in Gent aan de lichten bij Decacthlon richting Zelzate, hiervoor krijg ik nu een uitnodiging tot politierechtbank.
Hier staat een roodlicht camera (voor zover ik weet), doch kreeg ik een snelheidsovertreding binnen van gereden snelheid 148 km/u waar maximaal 50 km/u toegelaten is.
Deze snelheidsovertreding is toen vastgesteld met een mobiel apparaat; GATSO T SERIES HYBRIDE om 00:30.
De kilometer paal waarvan melding wordt gemaaakt (waar de flitser stond) is op de plek van de feiten (toen, en nu) onbestaande. Ik ben reeds gaan kijken en kan dus zo situeren dat de flitspaal zich bevond aan de lichten (nummer van de paal ligt tussen 2 bestaande kilometerpalen).
Dit brengt enorm veel vragen bij mij op:
Zij die de plek kennen weten dat je op dat punt altijd komende bent van een scherp rondpunt die maximaal aan 30-40 km/u genomen kan worden, vervolgens is de afstand te kort om vanaf dat rondpunt te versnellen naar 150 km/u aan de lichten. 1. dit is technisch gezien niet mogelijk (ookal heeft mijn wagen wat pk's). 2. dit is een drukbezochte baan, hier is vrijwel altijd stilstaand verkeer en per uitzondering kan men hier doorrijden.
Zowel ik als mijn passagier, vriendin erkennen dat wij hier toen gepasseerd zijn maar zijn beiden heel zelfzeker dat ik nooit 150 heb gereden en aan mijn snelheid heb gehouden.
1. Is het verplicht een bestaande kilometer paal te vermelden in de vaststellingen? Want zoals gezegd is deze onbestaande. Of is dit irrelevant?
Ik ben zelfzeker dat hier iets mis is gegaan en dien dus goede argumenten te brengen, ik ga hiervoor een advocaat onder de arm nemen maar het spreekt voor zich dat ik de feiten betwist onder het motto "niet mogelijk". Zijn er diensten, advocaten, of bepaalde elementen die aangeraden kunnen worden om dit te staven?
Ik ben zelfzeker dat dit niet klopt, maar de rechter in kwestie zal van deze feiten overtuigd dienen te worden.