Op 5 augustus 2022 kocht ik een auto bij een erkende garage. nu, bijna 2 jaar na datum, houdt de nederlandse politie mij in nederland staande omdat zij een melding kregen dat mijn auto geseind stond als gestolen. De auto werd dus ook direct in beslag genomen, ik wist op dat moment niet wat er aan de hand was. De belgische politie vertelde me dat de eerste eigenaar auto's heeft gefinancierd en heeft verkocht zonder ze af te betalen. De financieringmaatschappij heeft dus daarom de auto's opgegeven als gestolen en de nummerplaten laten schrappen. Mijn auto is dus een van die auto's.
Het meest gekke is ook nog eens dat ik mijn financiering bij dezelfde financiering maatschappij heb als dat deze persoon had. 2 financiering contracten op 1 auto dus.
Ik heb via de verzekering rechtsbijstand, maar zij kunnen pas iets voor mij betekenen als de persoon gedagvaard wordt. Wat kan/mag ik zelf ondernemen? Ik zit ondertussen een maand zonder auto, en er is niemand die me kan vertellen of ik hem terug krijg.