Nieuw huis regelement appartementsblok

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
FlemJan
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Nieuw huis regelement appartementsblok

#1 , 20 okt 2024 16:53

Hallo,

het betreft een appartementsblok van 3 appartementen, zoals er zoveel in Belgie zijn, redelijk oud, dus niet super geisoleerd qua geluid. 1 eigenaar, tevens de syndicus, bewoont het middelste, de andere 2 worden verhuurd. Ikzelf verhuur het bovenste.

De syndicus is niet de makkelijkste in de omgang en ligt regelmatig overhoop met de andere huurders, vooral de mijne, ivm lawaai en reinigen traphal. Ikzelf heb goede relatie met mijn huurders. De vorige eigenares van het appartement heeft me (na de verkoop) wel laten weten dat ze heeft verkocht voor een groot stuk owv de vele conflicten met de syndicus, over dezelfde topics.

Nu wil de syndicus een nieuw huis regelement opstellen (het vorige is zeer summier). De bedoeling is duidelijk: ze wil er vanalle clausules in zetten met waarschijnlijk een boetesysteem erbij dat zij dan als syndicus zou kunnen gebruiken.

Nu goed, ik ga daar natuurlijk niet in mee gaan, maar stel dat de andere eigenaar dit wel doet, moet mijn huurder dit nieuwe regelement aanvaarden? Want zijn contract predateert het nieuwe regelement.

mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 20 okt 2024 17:08

Dat nieuwe reglement zal alvast door de algemene vergadering van mede-eigenaars moeten worden goedgekeurd.

KJ86

#3 , 20 okt 2024 19:13

Uw contract zal verwijzen naar het reglement, als dat reglement wijzigt, is de huurder gebonden aan die gewijzigde regels.

Reclame

Terug naar “Stel een vraag”