Vruchtgebruiker app

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
bartman
Topic Starter

Vruchtgebruiker app

#1 , 20 okt 2024 16:38

Ik ben samen met mijn zus blote eigenaar van een appartement dat momenteel bewoond wordt door de vruchtgebruiker zoals bepaald in het testament van mijn vader. Klopt het dat wanneer de vruchtgebruiker een relatie aangaat en het appartement verlaat zij gemachtigd is om zonder medeweten van de blote eigenaars dit appartement te verhuren en dat zij mag beschikken over de huurinkomsten?

Thomas_A
Juridisch actief: Nee

#2 , 20 okt 2024 16:43

Een vruchtgebruiker mag inderdaad de woning zelf bewonen of deze verhuren en de huurinkomsten innen.

Vruchtgebruiker is dan de verhuurder, blote eigenaar speelt geen rol in het huurcontract.

bartman
Topic Starter

#3 , 20 okt 2024 18:00

Bedankt. Klopt het dat het de blote eigenaars zijn die de grote werken aan het app moet financieren (het app is van 2021 dus we verwachten nog niet zo snel grote renovatie werken)

Reclame

Thomas_A
Juridisch actief: Nee

#4 , 20 okt 2024 18:49

Ik neem aan dat het vruchtgebruik na 1 september 2021 is ontstaan? De regels zijn namelijk aangepast zodat de vruchtgebruiker in bepaalde mate moet meebetalen aan grove onderhoudskosten.

Een uitleg:

https://www.mijntipsenadvies.be/2022-08 ... omainId=13

bartman
Topic Starter

#5 , 20 okt 2024 18:55

Klopt het vruchtgebruik is ontstaan in 2024

Terug naar “Stel een vraag”