Wat moet wanneer verstuurd worden bij verkoop woning en naar wie door verkoper

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
isabelle2
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Wat moet wanneer verstuurd worden bij verkoop woning en naar wie door verkoper

#1 , 09 okt 2024 00:07

Wat moet verstuurd worden bij verkoop van woning door verkoper en wanneer en aan wie : koper of notaris ?
- wat moet de koper van attesten en vergunningen ontvangen voor het tekenen van het bod ?
attesten zoals bodemattest, stedenbouwkundige vergunningen, syndickosten en notulen ?
-wat moeten er van attesten verstuurd worden na het tekenen van het bod en tussen de compromis : en naar wie naar de koper, en wat naar de notaris. Is het gerechtsgeldig om bv 27 attesten in de bijlage te steken aan de notaris, en de bijlages niet te melden in het bericht, en in het bericht alleen maar vermelden dat er een aankoop en verkoopbelofte in de bijlagen zit en die bijlage op een andere plaats zetten;
Verwachten dat de koper dit allemaal heeft gelezen en kennis van heeft wanneer hij in CC staat, en het niet gevraagd wordt te lezen ?

post250

#2 , 20 okt 2024 04:06

Waarom ga je niet via een immokantoor? Als je de koper al kent kan je een duidelijke afspraak maken over de kosten van hun immokantoor.
Zij kunnen die attesten soms goedkoper laten maken dan dat jij overal gaat onderhandelen.

De notaris kan u ook al helpen. Je kan al eens contact opnemen met de notaris VOOR het compromis. Zou ik nu al doen.

basejumper

#3 , 20 okt 2024 12:48

Beste

Uw vraag behelst een simpele opzoeking dewelke u perfect met Google kan doen. Als u even zoekt met 'welke documenten nodig bij verkoop onroerend goed' zal u tientallen sites terugvinden waarop uw vraag een antwoord krijgt.

Als u 27 documenten kreeg dan vermoed ik dat u zowat alles kreeg. En ik draai de vraag om : waarom zou dat niet rechtsgeldig zijn omdat ze gezamenlijk in bijlage worden verzonden. Ook aan u om even uw huiswerk te maken en te bekijken of er nog iets is wat u zou ontbreken.
Secundo stelt u een notaris aan voor de koop. Die betaalt u een stevig ereloon. U kan hem/haar ook perfect één en ander laten nakijken.

ik verwijs dan ook door naar onder meer
https://www.zimmo.be/blog/2023/08/18/we ... en-woning/
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Thomas_A

#4 , 20 okt 2024 13:26

Vraag was 3 keer gesteld en al weken terug beantwoord.

Terug naar “Stel een vraag”