Brievenbussen gemeenschap

martine
Topic Starter

Brievenbussen gemeenschap

#1 , 16 okt 2024 12:09

Beste,
In onze basisakte staat vemeld dat de inkomhal en gang gemeenschappelijke delen zijn.
In deze inkomhal hangen dan ook de zes brievenbussen(6 appartementen) gemaakt uit een geheel en tegen de muur gemonteert.
Zijn deze brievenbussen dan ook gemeenschap want ik vind er niets van terug in de basisakte.
Hartelijk Bedankt
MVG

Leo peeters
Juridisch actief: Nee

#2 , 16 okt 2024 12:53

Beste, de basisakte beschrijft wat gemeenschappelijk is. Deze brievenbussen staan niet vermeld , dus volgens mij niet gemeenschappelijk. Ook door het feit dat iedere mede-eigenaar zijn persoonlijke brievenbus heeft en geen gebruik maakt van de overige.

lebragard

#3 , 17 okt 2024 09:35

Indien de statuten geen uitsluitsel geeft , zijn die brievenbussen gemeenschappelijk , al dan niet gebruik heeft daar niets mee te maken.

de wet is duidelijk : art.3.84
............Bij ontstentenis van of tegenstrijdigheid tussen titels, worden de gedeelten van gebouwen of gronden die tot het gebruik van alle mede-eigenaars of van enkelen onder hen bestemd zijn, geacht gemeenschappelijk te zijn.

Reclame

Leo peeters

#4 , 17 okt 2024 09:56

Beste Lebragard, bedankt voor uw reactie op mijn gegeven antwoord. Dit uittreksel kan eventueel later voor mij ook van toepassing komen. Groetjes Leo.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”