Beste leden,
Is het normaal dat de notaris 842 € vraagt om de 'akte van erfopvolging onroerende goederen' zelf aan te vragen?Ik weet wel dat er ook zo iets is als een 'attest erfopvolging',maar ik meen dat zulks meer te maken heeft met het deblokkeren van de rekeningen na overlijden van de erflater.Ik weet ook dat de aanvraag van zulke akte/attest normaliter binnen de zes maanden na overlijden dient te gebeuren.Dit zou in dit geval niet zijn gebeurd,enkel het 'attest erfopvolging' is opgevraagd door de kinderen van de erflater.De ouderlijke woning die door de erfenis werd verkregen is verkocht en wordt normaal volgende week geregistreerd bij de notaris,maar deze meende nu pas dat de 'akte van erfopvolging onroerend goederen' nog ontbrak,en gezien de korte tijdspanne die nog rest ter registratie zou hij deze de akte blijkbaar via een spoedprocedure zelf aanvragen.Is het normaal dat hij een dermate hoog bedrag vraagt om de 'akte van erfopvolging onroerende goederen' aan te vragen voor een in principe simpel papiertje?En worden die dossiers dan niet beter voorbereid/nagekeken op voorhand vraag ik me af?
Nog een prettige dag/avond allen!
El Stavio