Hallo,
Ik verlaat mijn appartement per 1 december. Tijdens de huurperiode heeft mijn zoon een keukenschuif beschadigd. Het plankje aan de voorkant van de schuif zou vervangen moeten worden. Ik heb de verhuurders meteen op de hoogte gesteld, en gevraagd of zij de keukenmaker konden contacteren en een nieuwe schuif konden bestellen die ik natuurlijk zou betalen.
De keukenmaker in kwestie is gesloten. Zij zijn hier verder niet meer op teruggekomen en ook nooit met een andere optie gekomen.
Nu ik het appartement verlaat zal de plaatsbeschrijving met een expert gebeuren. Was niet zo bij ingang van de huurovereenkomst.
Ik maak me zorgen omdat ik opnieuw de vraag heb gesteld en ze nu melden dat we dat met de expert zullen bekijken. Gezien de keukenmaker niet meer bestaat en de schuif niet meer kan besteld worden, vrees ik dat ze mij een hele nieuwe ingerichte keuken gaan aanrekenen.
Kan dit?
Wat zijn hier de mogelijkheden?
Wat kan ik hier als huurder doen om me te beschermen? Ik wil gerust de schade betalen en neem hier ook de verantwoordelijkheid voor op, maar ik wil ook geen hele nieuwe keuken betalen voor 1 schuif dat estetiek beschadigd is.
Alvast bedankt voor jullie reactie!