Afspraken met nieuwe eigenaar

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
Marimar
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Afspraken met nieuwe eigenaar

#1 , 15 okt 2024 16:02

Zoals jullie reeds kunnen vermoeden uit mijn vorige 2 posts is het huurhuis waar ik woon verkocht.
De nieuwe eigenaar zal het pand zelf betrekken.
alle regels van mijn toien jaar oude huurcontract zijn te volgen.
De woning werd ongeveer 3 weken geleden "verkocht".
Voor zove rik mag aannemen is hij nog geen eigenaar. Dat zou hij pas zijn na het verleiden van de akte
Maar die nieuwe eigenaar wens tnu al afspraken te maken. Maar daarvoor heeft hij toch geen enkele rechtmatige basis.
Is dat niet teveel een voet in het moeras zetten. Die persoon is tot nu toe toch alleen "koper" en geen eigenaar met alle rechten ?
Juridisch gezien denk ik dat die afspraken wel eens totaal geen waarde zouden kunnen hebben. Hoe denkt het forum daar over

bosprocureur

#2 , 15 okt 2024 16:17

Gewoon eens aftoetsen wat de mogelijkheden zijn, wat de wederzijdse vooruitzichten zijn en hoe die in vrede (dat mag dus ook) op elkaar kunnen afgestemd worden. Eventuele overnames van bijv gordijnen en zo....

Het is beter van afspraken te maken, en die dan ook op papier te zetten. Kan dat niet, dat volg je toch gewoon de wetgeving, zonder meer ?

Sirkii

#3 , 15 okt 2024 16:47

Na verleiden akte kan de koper je voor eigen bewoning opzeggen met 6 maand opzeg. Na opzeg is het redelijk dat je op afspraak beperkt toegang geeft voor bv opmetingen.

Als je opzeg gekregen hebt kan je tegenopzeggen met 1 maand startend de 1e van de volgende maand.

Je kan natuurlijk modaliteiten overeenkomen met de huurder.

Reclame

LennieK
Juridisch actief: Nee

#4 , 16 okt 2024 10:38

Op zich klinkt dat niet verkeerd, zo'n eigenaar die al eens met jou wil komen babbelen? Liever dat dan zonder boe of ba een opzegbrief in de bus zeker?

eylis

#5 , 16 okt 2024 15:03

Ik zie het foutje wel vaker passeren, dus hier een kleine correctie (kwestie dat we het toch hetzelfde bedoelen :-) -> De akte zal "verlijden". Wie de akte wil "verleiden", gaat iets proberen wat waarschijnlijk niet gaat lukken :-)

Terug naar “Stel een vraag”