Beste,
Wij wonen sinds juni 2022 in onze nieuwbouwwoning met eigen waterwinning. Pidpa en VMM factureren ons sindsdien voor het vastrecht en sanering van ons afvoerwater, alsook voor de lozing ervan. Ik veronderstel dus dat wij gekend zijn bij bovengenoemde drinkwatermaatschappij Pidpa.
Nu heb ik een aantal weken geleden een offerte drinkwateraansluiting gevraagd bij Pidpa, geheel vrijblijvend.
Na een aantal dagen ontving ik de offerte alsook een factuur 'Aansluitrecht' omdat wij gebruik maken van het rioolnetwerk van Pidpa. Het was even schrikken dat wij plots een factuur ontvingen van € 795 voor het zogenoemde aansluitrecht.
Laat ons zeggen dat ik het vreemd vind dat zij deze factuur toesturen vlak nadat ik toevallig een offerte drinkwateraansluiting heb aangevraagd en wij al meer dan 2 jaar woonachtig zijn op huidig adres. Als ik die offerte niet gevraagd had, kregen we waarschijnlijk de factuur niet...
Is dit geen nalatigheid van Pidpa? Deze factuur hadden ze in 2022 al moeten toesturen. Verjaring?
Alvast bedankt voor uw antwoord.
Mvg
Margo