hallo , ik zat onlangs lekker te eten maar kon de rekening niet betalen . bij nader onderzoek blijkt de belgische overheid beslag te hebben gelegd op mijn rekeningen in belgie wegens het niet betalen van een boete voor 'rijden onder 'invloed'' .
Nu ben ik verhuisd naar het buitenland , heb mij uitgeschreven op de gemeente en het nieuw adres daar moeten achterlaten.
Voor de fod financien en de gerechterlijke wereld heb ik blijkbaar geen adres .
Ik ontdekte in mijn minfin(nog nooit bekeken , maar aangeraden door de bank ) dat er daar een boete staat (van 2023) van de reeds bij verstek uitgesproken zaak !
Ik heb geen enkele uitnodiging gekregen, noch een vonnis, noch een vraag tot betaling .
de boete voor 7nanogram thc per ml bloed , een restwaarde van de dag ervoor, met alle kosten bij bedraagt maar liefst 4000euro .
bovendien alle 4 de herstelproeven te herdoen ter herstel van recht tot rijden ?!
Ik vind dit nogal strak ... voor iemand met een blanco register , bijna 1miljoen gereden kms ongeval vrij , en zonder enige voorgaande op de politierechtbank !
tegelijkertijd zie je mensen die in'politierechters' 850 euro boete en 2 weken rijverbod krijgen .
mijn vraag is dus , klopt de informatie die ik intussen heb vergaard, dat de gemeente in belgie waar je uitschrijft het adres in het buitenland moet doorgeven aan de benodigde instanties ? wat als zij dat niet doen, en dat dus gevolgen heeft.
ik denk dat ikzelf als burger het nodige heb gedaan om in regel te zijn ?
Moet ik dan maar deze zware veroordeling bij verstek , gewoon aanvaarden? alsook beslaglegging om mijn rekeningen met bijhorende interesten zonder enige in kennisstelling ?
Of kan ik hier iets inroepen en moet ik dringend een advocaat spreken ?
alvast bedankt,
mvg