Goedemiddag
Vorige maand overleed mijn vader.
Uit vriendelijkheid en plichtsbesef verwittigde ik dezelfde dag nog de verhuurder van zijn appartement. Hierbij werden zijn ENKEL op de hoogte gebracht van het overlijden, zonder meer.
In de namiddag belden zij al terug om koudweg te vragen wanneer het appartement leeggemaakt zou worden omdat ze zo snel mogelijk opnieuw wilden verhuren. Ik was nog zodanig onder de indruk van de gebeurtenissen dat ik hen zei geduld te hebben, mij even de tijd te geven dit verlies te aanvaarden en verwerken. Ik zei heb dat dergelijke vragen zo koudweg stellen respectloos was.
Na contact met de notaris bleek dat ik de erfenis moet verwerpen. Ook hiervan heb ik de verhuurder op de hoogte gebracht.
Ik heb geen enkele daad van stilzwijgend aanvaarden gesteld. Niets uit het appartement meegenomen, geen facturen bij de bank binnen gebracht, niets opgezegd of afgesloten,…
Die verhuurders blijven mij lastig vallen, bellen, sms’en, berichten via Facebook, aangetekende brieven, … nu vond ik een uitnodiging van het vredegerecht in mijn bus om op 23/10 te verschijnen wegens een huurgeschil als erfgenaam terwijl ze op de hoogte zijn dat ik (en andere erfgenamen) gaan verwerpen.
De akte wordt ondertekend op 15/10 en zal tijdig geregistreerd worden. Ik nam contact op met het vredegerecht en moet wel degelijk naar de zitting komen, met de akte weliswaar. (Nutteloos tijdverspilling zowel voor het gerecht als voor mij)
Ik ben het constant lastig vallen van die mensen meer dan moe.
Kan ik hier iets mee om die mensen te stoppen mij lastig te vallen of moet ik het ondergaan en negeren tot ik de akte heb en kunnen ze mij dan nog lastig vallen?