Het is ontaard in een welles-nietes spel
Typisch ...
Men spreekt niet voor niets van een "parkeermaffia"
Reportage in Pano bleef nog zéér op de vlakte
https://www.vrt.be/vrtmax/a-z/pano/2018/pano-s2018a15/
In Lier heb ik zo'n parkeerwachter daar eens op aangesproken
Die gasten kennen dus NIETS van parkeerreglementering
Schrijven retributies uit waar parkeerverbod geldt, aan voertuigen die er niet mogen parkeren, of zoals in jouw geval op plaatsen waar de zone betalend parkeren domweg niet geldt
Dit is bewuste politiek van hun werkgever, die in alle gevallen hoopt dat de burger gewoon betaalt ...
Parkeerregels
Alleen elektrische en plug-in-hybride elektrische voertuigen mogen parkeren op parkeerplaatsen met publieke laadpalen.
Het voertuig moet geconnecteerd zijn met de laadpaal en effectief laden.
Dat is de betekenis van het "stopcontact" bord
Auto moet
verbonden zijn met de openbare laadinfrastructuur
(een tweede onderbord bij een parkeerbord is trouwens al een inbreuk op zich ...)
Of u aan den draad hing of niet, is niet relevant:
Parkeerwachters van parkeerfirma zijn niet bevoegd om de naleving daarvan te controleren, dit is NIET gedepenaliseerd
DWZ dat enkel de politie en door stad aangeduide GAS-vaststellers dit mogen vaststellen
Andere regels voor parkeren blijven gelden.
Nope
Er staan verkeersBORDEN
Dat zijn verkeersTEKENS
Artikel 6. Waarde van de bevelen van de bevoegde personen, van de verkeerstekens en van de verkeersregels
6.2. De verkeerstekens gaan boven de verkeersregels.
Let altijd op de signalisatie (borden, wegmarkeringen ...):
Dat heeft u dus gedaan
De (op zich al illegale) zone geldt niet op de plaatsen die met verkeerstekens anders aangeduid zijn
Dat is een KB, geen enkele gemeente kan zich in eigen reglementering daarboven stellen