Autoongeval met camerabeelden

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
Prs
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Autoongeval met camerabeelden

#1 , 11 okt 2024 09:21

Hoi,

Ik heb een 4maand geleden een klein autoongeval gehad bij uitrit van een parking,
Het ongeval ging als volgt;
De persoon in de voertuig B stond stil in het midden van de 2 uitrijvakken over de lijn aan de linkerkant ik stond naast hem, er kwam geen verkeer aan en meneer reed niet door na even wachten bleef hij staan aangezien hij aan de linkerkant over de doorgetrokken middenlijn stond en niet doorreed was ik in de veronderstelling dat hij niet van plan was om door te rijden en er misschien aan het wachten was of dat er iets mis wat met zijn auto.
Ik passeer hem langs rechts op mijn eigen rijvak en met dat ik wil invoegen op de rijstrook rijd meneer door en voegt van zijn linkerkant helemaal op mijn rijvak in en schaaft hij met zijn rechterkant van de deur aan de rechtervoorzijde van mijn bumper.

Nu was dit als iedereen zijn eigen kosten bestempeld maar heeft de tegenpartij camera beelden kunnen bemachtigen van een bevriend iemand die een restaurant in de buurt heeft, deze beelden zijn van veraf gefilmd en dus niet erg duidelijk, het filmpje dat ze als bewijsmateriaal hebben ingegeven laat zien dat ik voorbijrij maar dan stopt het zodat het lijkt dat ik hem aanreed (als het filmpje verder gespoeld word zou je zien dat hij vertrekt en tege mij rijd) ze claimed dus dat ik duidelijk tegen hem ben aangereden en ik dus in fout ben en moet betalen.

Nu is mijn vraag dus of ik nog in beroep kan gaan ofniet? Mogen ze zomaar een filmpje van bewakingscamera als bewijs leveren en er een deel af knippen?

Hoopvol

Luc6580

#2 , 11 okt 2024 09:41

kwam jij dan niet van rechts? Was er markering op de rijvakken? borden?aanwijzingen?

Lanox

#3 , 11 okt 2024 10:29

Nu is mijn vraag dus of ik nog in beroep kan gaan ofniet? Mogen ze zomaar een filmpje van bewakingscamera als bewijs leveren en er een deel af knippen?
Is het dan al voor de rechtbank gekomen en bent u al veroordeeld?

Je mag eender welk bewijs indienen, het is aan de rechter om te beslissen of hij het toe laat of niet. Maar indien dat zo is, zou ik op z'n minst argumenteren dat het filmpje bewerkt is en dus in die hoedanigheid niet als bewijs kan dienen.

Reclame

Inazuma
Contacteer: Website Twitter

#4 , 13 okt 2024 20:56

U stelt dat er een doorlopende middellijn is
Scheidt die rijstroken (enkel parking UIT) , of rijrichtingen (IN en UIT de parking)

Indien enkel uit:
Mocht u daar linksaf slaan vanuit de rechter rijstrook ?
Staan er voorsorteringspijlen die u dat toelaten ?
Want links afslaan dient te gebeuren vanuit de linker rijstrook ...

Link naar streetview kan helpen ...

Prs
Topic Starter

#5 , 16 okt 2024 20:17

Het is niet voorgekomen enkel nog discussie tussen verzekeringen aangezien we beide niet akkoord gaan is er wel een kans dat dit nog zal gebeuren.

De doorlopende middenlijn is voor parking in en uit maar je mag enkel de baan volgen naar rechts toe aangezien dit eenrichtingstraat is (ik weet niet of je de plaats kent maar is gebeurd aan kinepolis antwerpen) ik heb hierinder de link naar streetview geplaatst, in streetview is er geen doorlopende middelijn maar die was er nu dus ondertussen wel gezet :)

https://maps.app.goo.gl/8qdmu2vV5sA8zwJ18?g_st=ac

Inazuma
Contacteer: Website Twitter

#6 , 18 okt 2024 16:55

Jij komt dus toch van rechts ?

De andere komt vanuit een foute positie (spookrijdend) om daar rechts af te slaan: rechts afslaan moet van rechts in de rechtse rijstrook gebeuren ...

Aangezien de doorlopende streep hier de rijrichtingen scheidt, is links daarvan rijden en/of deze streep overschrijden een 3de graads overtreding, én een manoeuvre waarbij de andere voorrangsplichtig is ...

Terug naar “Stel een vraag”