Slagen en verwondingen

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
Corentin6896
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Slagen en verwondingen

#1 , 09 okt 2024 09:46

Beste,

Ik ben een 3 tal maanden geleden slachtoffer geworden van ernstige slagen en verwondingen, hierdoor ben ik twee weken werkonbekwaam verklaard en volg nu kinesitherapie.Nu vroeg ik mij af welke stappen ik dien te nemen voor de gemaakte kosten terugbetaald te krijgen?

Groeten

Corentin6896
Topic Starter

#2 , 09 okt 2024 11:00

Nog een vraagje, wanneer spreekt men van poging tot doodslag? Aangezien er een fles vol op mijn slaap geslagen is geweest. Hierdoor heb ik een snede van 5 cm opgelopen en ben ik bewusteloos gegaan.
Alvast bedankt

GB2702

#3 , 09 okt 2024 11:38

Heb je aangifte gedaan, dan kan je met een pv-nummer de verzekering ook aanspreken deze zullen dan het nodige kunnen doen.

Reclame

Corentin6896
Topic Starter

#4 , 09 okt 2024 13:19

Ik heb aangifte gedaan, maar ik heb geen hospitalisatieverzekering. Kan ik hier dan nog gebruik van maken?

KJ86

#5 , 09 okt 2024 13:22

Familiale verzekering en niet de hospitalisatieverzekering!

Corentin6896
Topic Starter

#6 , 09 okt 2024 13:42

Oké bedankt, zijn er nog ander stappen die ik moet ondernemen? Ik wacht momenteel op het parket,maar hoor geen vooruitgang in de zaak.
Bedankt

Franciscus

#7 , 10 okt 2024 10:53

Dat kan maanden duren. Ook moet gekeken worden in hoevere dat u werkonbekwaamheid bent of zult blijven. Dus alle facturen en documenten bijhouden. Uw ziekenfonds kan daarbij helpen.
U kan steeds een navolgende PV laten opstellen bij politie zodat op die manier parket en later rechtbank weet hebben van uw schade.
Werkongeschiktheid slaat ook op feit dat u de gewone dagdagelijkse bezigheden niet kan uitvoeren.
Ook psychische morele esthetische schade kan gevraagd worden naast materiële schade of gederfde inkomsten of extra bijstand van derden om u te behelpen.
Wat het juist is wordt door de rechtbank ten gronde uiteindelijk beslist in het vonnis.
Wat is de code in het Pv nr?
Zal vermoedelijk omschreven zijn als ( wederzijdse) opzettelijke slagen en verwondingen met werkonbekwaamheid tot gevolg.

Is tegenpartij gearresteerd en voorgeleid bij uw weten.

Terug naar “Stel een vraag”