Sleutelbox in algemene delen.

0CntrolledChaos
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Sleutelbox in algemene delen.

#1 , 13 sep 2024 21:16

Mijn vader is eigenaar van zijn appartement. Alleen de algemene delen, lift, poetsen van de gang enzo worden beheerd door een syndicus.
Hij is hulpbehoevend en heeft een dienst (huishoudhulp) van verpleegsters en kuisvrouwen. Omdat een van hun niet binnen kon hebben ze de hulpdiensten gebeld. Die hebben de deur natuurlijk open gebroken en hem daarop gevonden op de grond. Hij ligt nu in het ziekenhuis. Het scheelde echt niet veel of hij was er niet meer geweest.
Hij is dus eigenaar van zijn appartement. 2 anderen zijn ook eigenaar, waarvan 1 het verhuurd.
Kan de syndicus hem verbieden om zo'n sleutelkluisje te hangen in die inkom?

Thomas Morus

#2 , 14 sep 2024 00:21

Niet de syndicus maar wel de vereniging van mede-eigenaars moet toestemming geven. Via stemming.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Thomas_A

#3 , 14 sep 2024 04:39

Wordt ook wel verboden omdat het op een subtiele manier tegengaat dat er een Airbnb in het appartement komt. Het minikluisje zelf is niet storend, wel dat er meermaals per week een gezin met koffers doorkomt.

Zoals gezegd: praat met de mede-eigenaars over de reden. Bij een goede verstandhouding is er dan weinig reden om dit te verbieden en kan dit gestemd worden.

Syndicus moet inderdaad gewoon de huidige regels handhaven.

Reclame

Sirkii

#4 , 14 sep 2024 19:49

Als er brandhaspels zijn gewoon een sleutelkastje met groot oog (a la hangslot) aan de haspel bevestigen op een plaats/manier dat het afrollen van de haspel niet gehinderd wordt. Zo hebben wij het indertijd gedaan voor een stokoude tante.

mava105

#5 , 14 sep 2024 19:58

Kan je dat sleutelkluisje niet vast vijzen aan uw eigen deuromlijsting? Niet aan de deur, want die is normaal brandvrij.Die deur is gewoonlijk privatief. Kijk vooraf er uw basisakte op na. Kan verschillen van gebouw tot gebouw. In een appartement dat ik 2 jaar geleden verkocht, waren de inkomdeuren en bekledigen van deze deuren, privatief met het appartement.

lukasi

#6 , 15 sep 2024 10:33

Geen buur die dubbel van de sleutel kan hebben?
Hebben we zo gedaan bij mijn moeder. Overbuurman had een sleutel en degene die haar verzorgden of kwamen helpen in het huishouden wisten dat.
2 keer is er iemand de sleutel gaan ophalen ... moeder sliep en had de bel niet gehoord.

pho450

#7 , 09 okt 2024 10:38

Waar wil je dat kluisje precies hangen? In mijn ervaring zijn de gemeenschappelijke delen (inkom) van een appartement niet publiek toegankelijk. Als medebewoner zou ik geen problemen hebben met een kluisje met een sleutel van jouw/je vader zijn persoonlijke voordeur. Ik zou wel een probleem hebben met een publiek toegankelijk (dus voor de gemeenschappelijke voordeur) kluisje met daarin een sleutel van de gemeenschappelijke voordeur.

KJ86

#8 , 09 okt 2024 13:19

Meestal is er wel iemand thuis en doen de mensen open voor een ambulancier of politieagent. Pakketjesdiensten geraken ook op die manier binnen. Zelfs in het slechtste geval, zal een syndicus (rondbellen voor een mede-eigenaar) sneller ter plekke zijn dan een slotenmaker.

Terug naar “Huren”