Pakje gestolen uit de tuin. Zal de politie iets ondernemen?

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
JorisVB
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Pakje gestolen uit de tuin. Zal de politie iets ondernemen?

#1 , 07 okt 2024 11:10

Er werd uit mijn tuin een pakketje gestolen met een inhoud die ongeveer €500 waard was. Is het de moeite dit te gaan aangeven bij de politie? Als hier uiteindelijk toch niets mee gedaan wordt, is het zonde van mijn tijd. Zijn hier mensen die ervaring hebben met dit soort "kleine zaken"? Schiet de politie hiervoor in actie of niet?

LennieK

#2 , 07 okt 2024 11:32

Gohja, is er kans dat ze een spoor van de dader vinden? Camerabeelden of zo van de buren?

(of is het eventueel nodig voor de verzekeringen dat je een pv-nummer hebt?)

LeenW

#3 , 07 okt 2024 11:36

De vraag gaat inderdaad zijn wat u van de dader weet. Men gaat bv. niet sweepen op vingerafdrukken voor zo'n bedrag.

Sowieso wel aangeven, kan altijd handig zijn als er iets gevonden wordt bij een huiszoeking.

Reclame

Lanox

#4 , 07 okt 2024 12:12

Ik zou eerder mijn pijlen richten op de de afzender & bezorgbedrijf. Tenzij u in de val van het opgeven van een "veilige plaats" bent getrapd. Bij mij is de enige veilige plaats waar ze mogen afleveren in mijn handen.

Inazuma
Contacteer: Website Twitter

#5 , 07 okt 2024 12:15

Gaat niets mee gebeuren tot men ergens tegenkomt wat in dat pakje zat, en de link legt ...

Tip: Pakjesautomaat van Bpost instellen als standaard leveringsadres

Geen fan van Bpost, maar dit werkt behoorlijk goed
Enige pakjeszever is als ze die zélf niet gebruiken ...

JorisVB
Topic Starter

#6 , 07 okt 2024 12:24

Pakjesbedrijf was GLS, niet BPost. Nergens toestemming gegeven om het in de tuin achter te laten. Ook weinig kans om de dief te achterhalen, denk ik (geen camera's in de buurt).

In principe weet ik zelfs niet of het pakje ook wel effectief geleverd werd (bezorger beweert het in de tuin gelegd te hebben, maar dit kan ik niet controleren. Als ik hem geloof, betekent dit dus dat het pakje achteraf gestolen werd daar). Zoals hierboven gezegd: de enige "veilige plaats" is voor mij in mijn eigen handen, of die van de buren (die ik vertrouw) of in het pickup point.

Het was een eBay aankoop, dus kans is wel groot dat ik een terugbetaling krijg als ik de mails van GLS voorleg waarin staat dat het pakje in de tuin gelegd werd en daar verdwenen is. Maar ik had liever de inhoud gehad, uiteraard...

LeenW

#7 , 07 okt 2024 12:31

Dan gaat u niet naar de politie maar naar de verkoper. Hij is wettelijk gezien verantwoordelijk voor de levering en moet het dan maar regelen met GLS.

Meeboo

#8 , 07 okt 2024 12:41

U moet inderdaad de verkoper op de hoogte brengen dat u uw pakket niet ontvangen hebt.
Deze zal met de vervoerder moeten kijken waar hij dit pakket afgeleverd heeft.

uw been stijf houden naar de verkoper toe

Terug naar “Stel een vraag”