samengevoegde kavels

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
Moonklop1949
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

samengevoegde kavels

#1 , 05 okt 2024 20:54

In 2020 heb ik een appartement aangekocht dat bestond in 2005 uit 2 kavels , deze twee kavels zijn officieel samengevoegd tot een appartement .
In de basisakte deze van 2005 is een stedenbouwkundige vergunning opgemaakt voor het bouwen van 30 appartementen .
Hierop is een wijzigende akte opgesteld in 2008 door de zelfde notaris waarin een wijziging beschreven staat dit ook met een wijzigende stedenbouwkundige vergunning voor het wijzigen van 27 appartementen in plaats van 30 appartementen , hierin staan de 6 samengevoegde kavels vermeld en genummerd .
De samenvoeging is nooit een probleem geweest tot dat er in 2015 een nieuwe syndicus is aangesteld die in 2017 de verdeling herindeelde en er terug de kavels appart worden vermeld ?
Daar ik de syndicus van bij mijn aankoop er op heb gewezen dit in 2020 dat er maar een appartement is met maar een kadastrale legger , blijft hij er bij dat de kavellijs niet is aangepast en blijft hij mij tot op heden alles dubbbel aanrekenen .

Ik heb door mijn notaris in 2022 een brief laten schrijven waaruit is opgemaakt dat hij niet in het bezit was van de wijzigende akte uit 2008 , als hij sins 2015 is aangesteld als syndicus en in 2022 niet in het bezit is van deze aktes , hoe is het mogelijk om sins 2015 tot 2022 al die jaren een correcte berekening te maken voor de mede-eigenaars die hier eigenaar zijn gelet op de oudere bewoners .

graag hier een antwoord op voor meer uitleg rond deze situatie sta ik open .

basejumper

#2 , 05 okt 2024 21:03

Ik begrijp wel niet ‘alles dubbel’ aanrekenen. Doorgaans wordt in appartementsgebouwen met quotiteiten gewerkt. En een samenvoeging van appartementen leidt toch ook tot een optelling van de quotiteiten van beide appartementen?
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

CityBird

#3 , 05 okt 2024 21:54

Is het misschien niet mogelijk dat je die samenvoeging van de quotiteiten als dubbee aanrekening ziet? Kan je makkelijk checken. som van alle quotiteiten van alles moet 1000/1000 zijn

Reclame

Moonklop1949
Topic Starter

#4 , 05 okt 2024 23:46

Er zijn kosten die per eenheid worden aangerekend onderanderen de elektriciteit algemeen , syndicus kosten , keuring lift , onderhoudskosten lift , noodtelefoon lift , schoonmaak gebouw ,schoonmaak matten ..

Moonklop1949
Topic Starter

#5 , 05 okt 2024 23:56

Er zijn kosten die per eenheid worden aangerekend onderanderen de electriciteit algemeen , syndicus kosten , keuring lift , herstelling lift printplaat vervanging , onderhoudskosten lift , noodtelefoon lift , schoonmaak gebouw , schoonmaak matten

Thomas Morus

#6 , 06 okt 2024 01:14

Er zijn kosten die per eenheid worden aangerekend onderanderen de electriciteit algemeen , syndicus kosten , keuring lift , herstelling lift printplaat vervanging , onderhoudskosten lift , noodtelefoon lift , schoonmaak gebouw , schoonmaak matten
Dat klopt. Uw duizendsten zijn dubbel omdat uw app. dubbel zo groot is als de andere.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Moonklop1949
Topic Starter

#7 , 06 okt 2024 10:58

beste per eenheid wil zeggen dat er in blok B van het appartementen compex 18 eenheden zijn en niet 20 waardoor de syndicus 2 mede-eigenaars dubbel laat betalen .
Dat ik een groter appartement bezit dit gaat over 10.000 maar dan wel de 2 officieele samengevoegde kavels

treesje58

#8 , 06 okt 2024 14:33

Vraag die men stelt / vermoed is: hebben die 2 eigenaars die meer betalen, ook grotere wooneenheden?

De verdeling is vaak niet per wooneenheid, maar gebaseerd op de grootte. Het is vreemd als een studio van 30m² evenveel moet betalen als de duplex van 150m².

mava105

#9 , 06 okt 2024 16:05

Best de bestaande verdeling bewaren. Om die te berekenen voor in de basisakte, zijn er heel wat berekeningen en denkwerk aan voorafgegaan. Heb 2 x meegewerkt aan een dergelijke berekening, en weet hoeveel zweet en overleg het soms vraag om een eerlijke verdeling te vinden. Eraan prutsen kan ontevredenheid veroorzaken in het hele gebouw. De vbraag zal wellicht gesteld worden door iemand die er zijn voordeel wil uithalen.

Thomas Morus

#10 , 06 okt 2024 19:04

Hoe kan men er zo een boeltje van maken.
Zolang de afrekening strookt met de werkelijke duizendsten van het samengevoegd geheel is de afrekening correct.
Blijkbaar begrijpt niemand hier het concept of er is onwil.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Terug naar “Stel een vraag”