Aanvullend op een ander topic omtrent rechten nieuwe eigenaar van mijn huurhuis heb ik nog een vraag.
In okt/ november 2023 werd het overdekt gedeelte van de garage beschadigt door de zeer slechte weersomstandigheden van toen. Gezien het een huurhuis is werd alles aangegeven door de eigenaar die van de verzekering een schade vergoeding kreeg. Dit dak werd tot vandaag nooit gerepareerd. Of dit moest of niet kan ik niet zeggen. Maar ik vermoed als dit niet is gebeurd ik sinds okt/november ook met een mingenot of mindergenot zit. Ik heb het dak zelf moeten afdekken met een zeil teneinde dit gedeelte nog gedeeltelijk te kunnen gebruiken. Heb ik recht op een vermindering van de huurprijs die ik tot vandaag de dag al altijd volledig betaald heb desondanks het kapotte dak. En indien ja bij wie moet ik terecht ? Bij de huidige eigenaar of de nieuwe eigenaar. Het huis werd namelijk vorige week verkocht. Dus ik zal nog drie maand huur moeten betalen aan de huidige eigenaar en daarna nog 6 mnd aan de nieuwe eigenaar (kontrakt van 9 jaar maar ik woon hier al tien jaar dus nieuwe eigenaar kan pas mijn vertrek na zes mnd eisen). Want voor zover ik heb begrepen gaat mijn bestaande huurkontrakt voor wat betreft alle voorwaarden over op de nieuwe eigenaar en dit zijn dan zowel de lusten maar dan ook de lasten. Welke eigenaar zal uiteindelijk moeten opdraaien voor het mingenot ? de huidige of over een aantal maanden de nieuwe ? Dank voor jullie inzicht