Gerechtsdeurwaarder.

grivago
Topic Starter

Gerechtsdeurwaarder.

#1 , 15 feb 2010 13:46

graag zou ik wat informatie hebben betreffende schuld bij deurwaarder,

Vrijdag is er bij mij een deurwaarder op bezoek geweest, die heeft mijn inboedel opgeschreven, wegens een niet betaalde ziekenhuisfactuur ong 3000@,

Nu eist de deurwaarder elke maand 500€ afbetaling, nu ik ben zeker gewillig om te betalen maar moet natuurlijk menselijk blijven, 500€ is 1 derde van mijn inkomen en dus zeker niet haalbaar voor mij. En denk dat 500€ voor heeeeeel veel mensen niet haalbaar is.

Nu mijn vraag is als hardwerkende mens, wat zijn mijn rechten naar de deurwaarder toe? Heb ik zelf geen inspraak van wat ik eenigsinds kan betalen per maand.

Graag zou ik meer informatie willen betreffende de rechten van particulieren naar deurwaarder toe...

Dank bij voorbaat en vriendelijk bedankt voor de info.

Vriendelijke groetjes G.V.G

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 feb 2010 14:17

Normaal werd u gedagvaard voor de rechtbank en heeft de rechtbank u veroordeeld tot betaling.

Het is jammer dat u niet naar de rechtbank gegaan bent en daar niet gevraagd hebt uw schuld te mogen afbetalen. De rechtbank had u kunnen toestaan uw schuld af te betalen in maandelijkse stortingen.

Nu dit niet gebeurd is en er (vermoedelijk, er werd immers beslag gelegd schrijft u) een vonnis is, kan de schuldeiser eisen dat u de schuld onmiddellijk volledig betaalt. Let wel, niet de gerechtsdeurwaarder met de schuldeiser (ziekenhuis) heeft hierover het laatste woord. Als u geen akkoord met de gerechtsdeurwaarder kan bereiken kan u nog altijd aan het ziekenhuis vragen.

Gerechtsdeurwaarders gaan niet graag over tot de verkoop van in beslag genomen goederen. Meubelen verkopen brengt meestal minder op dan de kosten en eenmaal alles verkocht heeft de gerechtsdeurwaarder geen enkel drukkingsmiddel meer. Onderhandel dus verder met de gerechtsdeurwaarder en/of het ziekenhuis.

scorpioen

wanton

#3 , 15 feb 2010 21:50

Leg uw probleem eens voor bij het OCMW van uw gemeente. Zij kunnen , ten eerste , al bemiddelend optreden , zowel to. het ziekenhuis als to. de deurwaarder. Bij niet-betaling van facturen moet eigenlijk een ziekenhuis het OCMW inlichten.
Ten tweede , het OCMW kan en mag dit bedrag voorschieten , waarna ze een aflossingsplan met U kan opmaken dat realistischer is én haalbaar voor U.

U heeft het wel een beetje te ver laten komen ; U had beter eerder gereageerd.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Archief”