Burgerinitiatief

De Pierre
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Burgerinitiatief

#1 , 08 sep 2024 09:38

Rond enkele dossiers is een burgerinitiatief opgestart.
Het lijkt evident dat op een juridisch forum, over werkwijzen binnen deze dossiers, vragen mogen worden gesteld.
Maar is dit ook zo?
(ikzelf zal dus als 'gefrustreerde' afzijdig blijven en de wens van velen hier respecteren)

Mvg JD

Franciscus

#2 , 08 sep 2024 16:41

Welke dossiers (materie)?
Welke frustratie?
Personen die hier beantwoorden zijn op deze site vrijwilligers die wel op elk een zekere expertise hebben in bepaalde domeinen.

Marcus Aurelius

#3 , 08 sep 2024 22:28

Ik denk dat u meer dan een ruim forum heeft gekregen. Maar als je telkens onder andere namen opereert om toch maar je gelijk te halen, dan wordt het moeilijk. Je mag gerust onder je oude naam vragen stellen, maar hou het correct en probeer zeker niet je gelijk te halen als je ongelijk hebt. Ook dit forum heeft regels. Dit forum leent zich niet om een burgerinitiatief op te starten. Dat moet je maar doen via andere sociale media. Maar niet hier. Je haalt nergens je gelijk en nu wil je hier je gram halen. Een beetje flauwtjes, vind je ook niet. Als je de privacyregels respecteert, dan krijg je opnieuw een kans. Als je echter terug ambtenaren gaat onderuit halen, dan sluit ik je zonder pardon af. Je hebt immers meer dan genoeg kansen gehad in pers, maar overal bot gevangen. Dus leer er mee leven.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Reclame

De Pierre
Topic Starter

#4 , 09 sep 2024 08:40

Ik denk dat u meer dan een ruim forum heeft gekregen. Maar als je telkens onder andere namen opereert om toch maar je gelijk te halen, dan wordt het moeilijk. Je mag gerust onder je oude naam vragen stellen, maar hou het correct en probeer zeker niet je gelijk te halen als je ongelijk hebt. Ook dit forum heeft regels. Dit forum leent zich niet om een burgerinitiatief op te starten. Dat moet je maar doen via andere sociale media. Maar niet hier. Je haalt nergens je gelijk en nu wil je hier je gram halen. Een beetje flauwtjes, vind je ook niet. Als je de privacyregels respecteert, dan krijg je opnieuw een kans. Als je echter terug ambtenaren gaat onderuit halen, dan sluit ik je zonder pardon af. Je hebt immers meer dan genoeg kansen gehad in pers, maar overal bot gevangen. Dus leer er mee leven.
Dit gaat niet over mij, er worden meerdere dossiers besproken.
Ik ga het verder overlaten aan de anderen.

De Pierre
Topic Starter

#5 , 09 sep 2024 08:43

Welke dossiers (materie)?
Welke frustratie?
Personen die hier beantwoorden zijn op deze site vrijwilligers die wel op elk een zekere expertise hebben in bepaalde domeinen.
We komen er later op terug. Ik wil wel al meegeven dat er enkel dossiers aan bod zullen komen die handelen over conflicten tussen de gewone burger en overheidsdiensten. Erfenissen/onteigeningen/belastingen.

De Pierre
Topic Starter

#6 , 09 sep 2024 08:59

Ik denk dat u meer dan een ruim forum heeft gekregen. Je haalt nergens je gelijk en nu wil je hier je gram halen. ...
Nog even dit.

Beetje raar dat je dat zegt. De belasting van 230.000€ was onterecht - na 13 jaar geld teruggekregen.
Nu zegt de rechter (vonnis april 2024) over de geleden schade:
De overheidsdienst heeft de verkeerde mensen gestraft omdat de echte daders niet echt eerlijk tegen
de overheidsdienst zijn geweest. Indien die eerlijk hadden gecommuniceerd dat was de 'straf' niet
naar de verkeerde persoon gestuurd. Het is dus de schuld van de echte daders en hun misdaad - ga
uw schade maar bij de daders van het misdrijf opeisen.

Hier is volgens mij toch iets over te zeggen?

Thomas_A

#7 , 09 sep 2024 10:03

Waarom niet zelf webruimte hosten voor een initiatief waar u vragende partij voor bent en (mee) de regels wat mag wil bepalen?

Ik heb de indruk dat u het hoge aantal bezoekers op dit forum beschouwd als motivatie dat er veel interesse is in deze case. Ook door het posten van vonnissen, die te veel tijd zouden kosten om te lezen om u in detail te kunnen antwoorden.

Ik zie uw topics al jaren voorbij komen. Volgens mij is er niets dat iemand kan zeggen dat u zal overtuigen dat u in wat dan ook ongelijk hebt. Dan is discussie voor mij ook de energie niet waard.

LeenW

#8 , 09 sep 2024 10:21

Ik zie uw topics al jaren voorbij komen. Volgens mij is er niets dat iemand kan zeggen dat u zal overtuigen dat u in wat dan ook ongelijk hebt. Dan is discussie voor mij ook de energie niet waard.
Vooral dit denk ik. Het begint bij de FOD Financiën waar men een heksenjacht op hem ontketent. Op de rechtbank krijgt hij ongelijk dus ook de rechtbanken zijn corrupt. Dan sluit men op Juridisch Forum zijn topics dus ook zij zitten mee in het complot. We missen enkel nog de Vrijmetselaars en de Illuminati.

Ik heb er dan ook geen vertrouwen meer in dat nieuwe topics beter zullen eindigen dan de voorgaande.

Marcus Aurelius

#9 , 10 sep 2024 11:11

Het staat betrokkenee vrij om een eigen forum te openen om over deze problemen te discussiëren. Dit soort discussies hoort niet thuis op het juridisch forum, als men toch enkel maar zijn eigen grote gelijk wil halen. Wat nog het meeste stoort is dat er hier zogenaamde expterten hem nog aanmoedigen en zelfs gelijk geven. Ik ben vanaf het prille onstaan van dit forum lid, eerst onder mijn eigen naam en dan onder een schuilnaam. Ik heb altijd het beste van mijzelf gegeven en tracht de vragende partij altijd zo goed mogelijk van dienst te zijn met doorverwijzing naar officiële documenten, niet naar gazettenpraat. Mijn ingenomen standpunten worden gefundeerd weergegeven. Ik vind het jammer dat sommigen er telkens opnieuw in slagen om een partijtje bashen van overheidsdiensten te promoten en aan te moedigen.
Als we dit juridisch forum echt een juridisch forum willen houden, dan moet er dringend meer toezicht komen op dit forum.
Op pensioenvragen antwoord ik al via PB. Momenteel heb ik zo een beetje een gevoel van laat het juridisch forum voor wat het is en besteed uw tijd nuttiger.
Ik ben al beschuldigd dat ik het forum naar beneden haal en nu een verwittiging. Dat is de druppel die de emmer laat overlopen.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Terug naar “Praat café”