Sinds 23/07/2024 zit ik zonder douchemogelijkheid na het ontdekken van een lek in de sifon.
Een kameraad raad zijn maat aan die zelfstandig in de bouw werkt. Er word een mondeling 'vriendenprijsje' afgesproken van 500€ voor het werk en 150€ voor de materialen). Ik koop een douchecabine aan bij HUBO, die mij een levertijd van 2 a 3 weken kenbaar maken en de afspraken tot plaatsen midden augustus werden gepland, was zuur omdat de cabine op 5 dagen geleverd werd.
Na afbraak van de douche door een aannemer steekt een tweede lek de kop op in een geperst T-stuk (Waarvoor in opdracht van de aannemer een loodgieter is gepasseerd).
Op 16/08/2024 is de oude douchecabine afgebroken en werden er steunpunten voor de nieuwe cabine geplaatst. (Stond ooit een zitbad).
De aannemer maakt de afspraak de nieuwe douche te komen plaatsen op 30/09/2024, doch stuurt zijn kat. Telefonisch niet bereikbaar, neemt niet op en belt niet terug.
Via mijn kameraad wordt er onderhandeld en de aannemer zegt mij op 03/09/2024 dat hij de douche komt plaatsen op 04/09/2024 en stuurt weer zijn kat. Neemt de telefoon niet op en belt niet terug, waardoor ik weer genoodzaakt ben mijn kameraad lastig te vallen om te weten waaraan en waaraf.
Ik maak mijn kameraad duidelijk dat de grenzen van mijn geduld bijna bereikt zijn en ik zijn maat in gebreke zal moeten stellen als de douche deze week niet staat. Wat deze mij afraadde daar zijn maat bereid is te procederen voor 150€.
Zelf vind ik dat men als zelfstandig aannemer met de klant overlegd, en niet via via en de oproepen van de klant negeert, men géén reden geeft waarom men zijn kat stuurt, de redenen waarom en een nieuwe afspraak via mijn kameraad dienen te gebeuren.
Kan ik deze aannemer in gebreke stellen op basis van de mondeling overeen gekomen offerte. (Ik heb niets op papier). Tenslotte word ik hier gedwongen tot een derdenregeling en zal ik iemand anders moeten zoeken.
Alvast bedankt voor de adviezen.