Proces-verbaal

B-Question
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Proces-verbaal

#1 , 04 sep 2024 11:26

Hey,

Begin augustus had ik alcoholcontrole met de wagen en kreeg ik een onmiddellijke intrekking van rijbewijs voor 15 dagen .

Het is normaal toch zo dat ik binnen de 14 dagen na de overtreding een kopie van het proces-verbaal in mijn brievenbus moet ontvangen ?

(Indien dit niet geval is , verliest het pv zijn 'bijzondere bewijswaarde', dacht ik .)

De lokale politie waar ik mijn rijbewijs ondertussen ben gaan ophalen, stuurt mij eigenlijk wandelen als ik vraag waar de kopie van het pv blijft.

Zijn de regels ondertussen veranderd en hoeven ze dit niet meer op te sturen binnen de 14 dagen en moet je gewoon wachten op de dagvaarding om dan het pv te kunnen inkijken via 'justonweb' ?

LeenW

#2 , 04 sep 2024 11:45

Bijzondere bewijswaarde heeft niet echt veel belang als er een alcoholtest werd gedaan, dat houdt stand in de rechtbank.

B-Question
Topic Starter

#3 , 04 sep 2024 12:10

Ja ik begrijp wel dat die bijzondere bewijswaarde weinig impact heeft in mijn geval. Uiteindelijk probeer ik gewoon een kopie van het pv te bemachtigen zodat ik dit eens grondig kan lezen; Maar dat is blijkbaar anno 2024 niet mogelijk of zo. Vroeger wel want toen kreeg ik netjes een kopie van het pv thuis toegestuurd . Vandaar mijn vraag of er mss iets is veranderd in de regelgeving.

Reclame

Inazuma
Contacteer: Website Twitter

#4 , 04 sep 2024 17:28

Check ook uw E-box (email van de overheid ...)
Kan daar zitten

Politie en gerecht liggen op apegapen

Nu, u hebt uw rijbewijs "mogen" inleveren
Hoe minder u hoort, hoe beter hoor
De post gààt nog wel komen
Maar hou uw adem niet in ...

Issued

#5 , 04 sep 2024 17:58

En kopie van pv moet binnen de 14 dagen verstuurd worden... daarna is Bpost er nog wel even mee bezig.

Inazuma
Contacteer: Website Twitter

#6 , 06 sep 2024 23:24

Voor verkeerszaken kan je het belang van de bijzondere bewijswaarde en 14 daagse termijn eigenlijk gewoon vergeten

Daar wordt niet naar gekeken

In theorie is het een argument, in praktijk niet tenzij je over vele maanden of jaren spreekt (er is net een forumgebruiker die na 3 jaar nog post kreeg ...)

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”