Vorige huurder nog niet vertrokken

cantaloupe
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Vorige huurder nog niet vertrokken

#1 , 02 sep 2024 23:32

Hallo

Ik huur een studentenkot. Ik zou de sleutel ontvangen op 31/08, maar op 30/08 werd ik gebeld door de verhuurder dat de vorige huurder het kot nog niet heeft verlaten en ik de sleutel dus nog niet kon ontvangen. Het contract is beginnen lopen op 1 september. Ik betaalde op voorhand al de waarborg en de eerste maand huur. Ik kan nog niet in het kot. Kan ik voor de huur van de maand oktober een som aftrekken voor de dagen dat ik de sleutel niet ontvangen heb? Of hoe pak je dit concreet aan? Moet dit met een formele ingebrekestelling? Vraag ik eerst of de verhuurder hier zo mee akkoord gaat?

Bedankt,

mava105

#2 , 03 sep 2024 11:24

Stuur de verhuurder een aangetekende briief dat de kot NIER VRIJ was op 01.09.2024. En dat je dus genoodzaakt zult zijn de paar dagen dat het kot niet beschikbaar was af te trekken van de volgende huur, in dit geval dus de maand oktober. Best al per telefoon de verhuurder verwittigen, zodat hij dat bedrag nog kan aftrekken van de waarborg van vertrekkend huurder

Inazuma
Contacteer: Website Twitter

#3 , 03 sep 2024 21:26

Niet op eigen houtje wat van de huurprijs aftrekken :!:
Dit kan tegen u gebruikt worden.

Schrijf in de aangetekende brief dat u naast een substantiële tegemoetkoming van de verhuurder verwacht voor het geleden ongemak & onzekerheid *, bvb een maand huur

Je kan dat eerst per telefoon vragen, maar volg het op via AS en laat de verhuurder een eventuele afspraak schriftelijk bevestigen !

* Als die naar de vrederechter moet om een huurder te laten uitzetten, ben je màànden verder ...

Reclame

Terug naar “Huren”