Advocaat tegenpartij weigert schriftelijke bevestiging

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
Karel67
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Advocaat tegenpartij weigert schriftelijke bevestiging

#1 , 30 aug 2024 22:03

Na een huurdispuut heb ik een aanzienlijk bedrag overgeschreven naar de derdenrekening van de advocaat van de tegenpartij doch deze laatste weigert na verschillende schriftelijke rappels de ontvangst van dit bedrag te bevestigen. Ook het kantoor waar deze advocaat tewerkgesteld is weigert een simpele bevestiging van de betaling die ik heb uitgevoerd. En het betreft een betaling die meer dan een maand geleden zijn uitgevoerd geweest.
Wat kan ik hier tegen doen daar ik geen flauw benul heb of de huurgelden effectief zijn overgeschreven naar de verhuurder...??

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii

#2 , 30 aug 2024 23:36

Ik veronderstel dat de betaling het gevolg is van een veroordeling ofminnelijke schikking waarmee je akkoord ving. Na betalling is voor u de kous af. Hou betalingsbewijs goed bij evenals de veroordeling of schikking. Of de verhuurder betaald wordt is een zaak tussen verhuurder en advocaat.

Karel67
Topic Starter

#3 , 30 aug 2024 23:48

Ik veronderstel dat de betaling het gevolg is van een veroordeling ofminnelijke schikking waarmee je akkoord ving. Na betalling is voor u de kous af. Hou betalingsbewijs goed bij evenals de veroordeling of schikking. Of de verhuurder betaald wordt is een zaak tussen verhuurder en advocaat.
Merci voor de reply.

Klopt, het was inderdaad in het kader van een minnelijke schikking maar ik vind het enorm vreemd hoe, ondanks meerdere schriftelijke rappels, ik maar geen betalingsbevestiging van de advocaat in kwestie noch van het kantoor ontvang.
Ook heb ik schriftelijk gevraagd of dit effectief de derdenrekening is van de advocaat in kwestie, zonder enige respons. Noch van de advocaat in kwestie noch van dit kantoor.
Is dit normaal?

Reclame

Thomas_A

#4 , 31 aug 2024 05:41

U heeft toch op één of andere manier de instructie gekregen om het bedrag op deze rekening te storten? Die heeft u toch niet zelf opgezocht?

Daarmee is het voor u klaar. De rest is uw zaak niet meer.

Een advocaat gaat trouwens geen enkele brief of mail sturen zonder deze aan zijn cliënt aan te rekenen, dus u antwoorden betekent ook dat hij deze ongevraagd op kosten jaagt.

basejumper

#5 , 31 aug 2024 10:46

Beste

Uw bevestiging is uw rekeninguittreksel. En indien u zeker wil zijn dat tegenpartij uw storting kreeg doorgestort kan u die rechtstreeks een brief sturen waarin u meldt dat u op datum X bedrag Y heeft overgeschreven naar zijn advocaat. Eventueel voorzien van een kopie van het uittreksel. Wat tegenpartij en zijn advocaat nadien doen is uw probleem niet.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Karel67
Topic Starter

#6 , 03 sep 2024 00:03

Dank aan allen die gereageerd hebben. Het kantoor blijft stil.
Kan ik hiervoor een klacht indienen bij de politie voor bedrog of fraude?
Men mag m.i. van een onderneming toch verwachten dat men een schriftelijke bevestiging van een betaling verzendt wanneer hierom meerdere malen om gevraagd wordt?

Thomas_A

#7 , 03 sep 2024 00:13

Hoeveel keer wil u eigenlijk hetzelfde antwoord hier krijgen?

bosprocureur

#8 , 03 sep 2024 08:24

Beseft TS wel dat mijns inziens zijn manier van handelen ( voortdurend hetzelfde eisen van een advocaat, die niet eens voor hemzelf optreedt) , stilaan begint te lijken op stalking?

Sirkii

#9 , 03 sep 2024 08:29

Dank aan allen die gereageerd hebben. Het kantoor blijft stil.
Kan ik hiervoor een klacht indienen bij de politie voor bedrog of fraude?
Men mag m.i. van een onderneming toch verwachten dat men een schriftelijke bevestiging van een betaling verzendt wanneer hierom meerdere malen om gevraagd wordt?
Grappig. Eigenlijk triestig. Misschien toch eerst eens de definitie van bedrog of fraude opzoeken.

Zet hier maar een slotje op

Terug naar “Stel een vraag”