Zeker op de 2de link alles lezen ... het mag niet
Het is eigenlijk onwaarschijnlijk dat verzekeringsmaatschappijen nog steeds blijven verkondigen dat je je platen zomaar op een ander voertuig mag hangen
Het mocht nooit
Het mag nog steeds niet ondanks dat de keuringsvoorwaarden het toelaten in sommige gevallen
(waarmee overheid zelf in de mist gaat, toelaat wat ze elders verbiedt)
En in buitenland moet je het helemaal niet gaan doen
Als de politie daar een ander voertuig op je nr plaat ziet, houden ze je meteen aan de kant
Dat is het probleem met de suggestie van de verzekeringsmaatschappijen. De kans dat u tegengehouden wordt met betaalde wegenbelastingen is zeer klein, gezien dat het enige controlepunt is met de camera's. Ik had ergens gelezen dat ze in de toekomst zowel het keuringsattest, wegenbelasting en verzekering zullen controleren met de camera's.
Van zodra uw wegenbelasting niet betaald is, loopt u groot risico.
Ik praat het niet goed, maar mijn verzekeraar stelt het wel voor als een oplossing om 'vlug uw nieuwe wagen te gaan halen'.
In theorie zou dat geen probleem mogen geven maar uiteraard, u rijdt eigenlijk onverzekerd met ongeldige documenten, dus gewoon niet doen.
1 klein accident op dat moment kan uw leven veranderen voor altijd, terwijl een auto laten afhalen binnen België 250-500 EUR max kost bij een garagist.